Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

Virtuele opening Keukenhof groot succes: maar liefst 22 miljoen bezoekers

Door Redactie Nationale Recreatiegids
schedule 8 min
location_on [xx]km
Maar liefst 22 miljoen bezoekers hebben afgelopen acht weken genoten van Keukenhof Virtueel Open. Omdat het park dit jaar niet open kon voor publiek, werd een online- en televisiecampagne gestart. Onder het motto ‘als jullie niet naar Keukenhof kunnen komen, brengen wij Keukenhof naar jou’ bracht Keukenhof de tulpenpracht bij de mensen thuis. Dit meldt de Keukenhof.
Keukenhof deelde in acht weken tijd 23 video’s via haar socialmediakanalen, met iedere week nieuwe beelden van de bloei in het park. De tuinmannen gaven uitleg over de bloemen en lieten mooie plekken in het park zien. Zo was Keukenhof op een andere manier toch de wereldwijde etalage voor de sierteelt. Het park stond prachtig in bloei dankzij het zonnige voorjaar.
 

Onlinecampagne Keukenhof

 
“De onlinecampagne van Keukenhof was succesvol”, geeft directeur Bart Siemerink aan. “Keukenhof had voorafgaand aan de lente al 176.000 volgers op Facebook. Dat groeide in de afgelopen weken tot 267.000. Op Instagram was bijna een verdubbeling te zien van het aantal volgers van 35.000 tot 62.000. De berichten van Keukenhof werden positief ontvangen: het park ontving veel (handgeschreven) brieven, bedankjes en steunbetuigingen via mail en social media. Dit deed ons goed in deze moeilijke tijd.”
 

Nieuwe initiatieven

 
Een leeg Keukenhof bood ook de mogelijkheid om het park op een unieke manier aan de wereld te laten zien. Dat gebeurde onder andere door een Virtual Reality-tour en een 360 graden-wandeling door het park. Ruim 600.000 mensen bekeken deze video’s. De livestream op Facebook, waarin directeur Bart Siemerink kijkers meenam tijdens een 30 minuten durende rondleiding door Keukenhof, is bekeken door ruim 500.000 mensen. Zo konden kijkers het park meemaken alsof ze er zelf waren.
 

Keukenhof op televisie

 
In dit seizoen zijn diverse nieuwe samenwerkingen ontstaan met televisiezenders in binnen- en buitenland. Er was een prachtige samenwerking met Omroep Max: dankzij twee 45 minuten durende documentaires genoten twee keer een miljoen mensen van de lentebeelden in Keukenhof.
 
De uitzendingen van NPO BinnensteBuiten, TV West en All You Need is Love werden bekeken door miljoenen kijkers in Nederland. Ook in het buitenland was Keukenhof te zien via de ZDF, ARD, TF1, CBS en andere grote zenders. Op die manier kon Keukenhof een breed publiek bereiken met fleurige beelden van de Hollandse bloemen. Dankzij een liveoptreden van dj Fedde Le Grand bij SLAM FM en een video met violiste Rosanne Philippens, sprak Keukenhof dit jaar ook andere doelgroepen aan dan de bezoekers die normaal naar het park komen.
 

Resultaten seizoen 2020

 
2020 was voor Keukenhof een jaar zonder bezoekers dus een jaar zonder inkomsten. “Keukenhof heeft afgelopen jaren gelukkig goede seizoenen gehad”, geeft Siemerink aan. “We werken nu toe naar het volgende seizoen. De voorbereidingen die we hebben getroffen voor 2020 nemen we mee naar 2021. We kijken ernaar uit om ons park dan weer echt aan de bezoekers te laten zien.”
 
Keukenhof is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei. 
 
Door: Nationale Recreatiegids
03 oktober '24 (13:39)

Plopsa Indoor Coevorden investeert 1,2 miljoen euro in splinternieuwe attractie

Plopsa Indoor Coevorden, onderdeel van de Plopsa Group, investeert in 2025 in een nieuwe attractie om haar aanbod te versterken. Het park kondigt de bouw van een Wild Swing aan, een schommelende bank met een Maya-thema, die bedoeld is om ook oudere kinderen in het gezin meer uitdaging te bieden. Met een investering van 1,2 miljoen euro speelt het park in op de groeiende vraag naar avontuurlijkere attracties voor een breder publiek. Dit meldt Plopsa.

30 september '24 (13:23)

In aanloop naar opening Danse Macabre deelt Efteling nieuwe foto’s

Danse Macabre, de nieuwste attractie van de Efteling, gaat over een maand open. Voor de echte fans deelt het pretpark alvast wat nieuwe sfeervolle beelden. Dit melden Omroep Tilburg, Efteling en Algemeen Dagblad. 

27 september '24 (11:49)

Onderhoudsmedewerker Efteling valt bij filmattractie Fabula meters omlaag

Een onderhoudsmedewerker van de Efteling is zwaar gewond geraakt na een val bij 4D-filmattractie Fabula. Hij viel meters naar beneden. Hoewel hij met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis is gebracht, zou hij nog wel aanspreekbaar zijn geweest. Dit melden Omroep Brabant en NOS. 

26 september '24 (10:21)

Diergaarde Blijdorp meldt overlijden te vroeg geboren giraffe

Giraffe Anne in Diergaarde Blijdorp is te vroeg gevallen van een kalfje. Helaas was het jong al voor de geboorte overleden. Hoe dit precies heeft kunnen gebeuren, wordt door de dierentuin onderzocht. Eerder beviel ze nog van gezonde babygiraffes. Dit meldt Rijnmond.

25 september '24 (11:12)

Terug van weggeweest in Slagharen: de iconische cowboy te paard

Jarenlang konden bezoekers de iconische cowboy op zijn paard bewonderen als ze naar de inmiddels verdwenen attractie Wild West Adventure in Slagharen gingen. Met het afbouwen van de attractie, verdween ook de cowboy. Maar hij en zijn paard zijn weer terug bij de nieuwe rit Red Bandits Adventure en draagt hij - niet geheel onverrassend - de naam Red Bandit. Dit meldt Slagharen. 

24 september '24 (10:29)

Statiegeldautomaten geplaatst in diverse pretparken en dierentuinen

Julianatoren, Plopsa Indoor, BillyBird Hemelrijk, Landgoed Nienoord, DippieDoe, Tivoli, Gaia Zoo en Linnaeushof hebben sinds kort een statiegeldautomaat van Statiegeld Nederland. Bezoekers kunnen hun statiegeldflesjes en -blikjes er inleveren het geld gebruiken voor donatie aan een goed doel of voor privédoeleinden. Dergelijke inleverpunten bestonden al bij Walibi, de Efteling, Diergaarde Blijdorp, Toverland en Madurodam. Dit meldt Statiegeld Nederland 

23 september '24 (10:20)

Drie Afrikaanse leeuwenwelpen geboren in WILDLANDS

WILDLANDS Adventure Zoo in Emmen heeft er drie nieuwe Afrikaanse leeuwenwelpjes bij. Volgens de dierentuin gaat het goed met moeder en haar kindjes. Vooralsnog blijft ze zich afzonderen van de andere leeuwen, zodat haar jongen veilig hun ogen kunnen openen. Dit meldt WILDLANDS.

20 september '24 (11:45)

Slagharen gaat donutverspilling tegen met Too Good To Go

Vanaf maandag 23 september kunnen bezoekers van Slagharen verrassingspakketten van Dunkin’ kopen via de Too Good To Go-app. Slagharen is het eerste pretpark van Nederland dat met de app werkt om voedselverspilling tegen te gaan. Dit meldt Slagharen. 

19 september '24 (11:17)

‘All-in-prijs Drouwenerzand blijft, maar softijs komt niet terug’

Janna Moespot-Van der Linde en Kevin Moespot nemen attractiepark Drouwenerzand over van (schoon)vader Bert van der Linde. Hij gaat met pensioen. Veel mensen vragen zich af of de all-in-formule van het park blijft. Het korte antwoord: ja. Toch ligt er ook verandering op stapel. Dit meldt RTV Drenthe. 

18 september '24 (11:25)

Op zaterdag 28 september is het Politiedag in pretpark Duinen Zathe

Politiefans opgelet! Op zaterdag 28 september is het Politiedag in pretpark Duinen Zathe in Appelscha. Kinderen die het park dan komen bezoeken, zullen echte politiemedewerkers tegenkomen. Ze mogen in een heuse politieauto zitten, vragen stellen aan agenten en meehelpen met het vangen van een boef. Dit meldt Looopings.