Komst Uniqlo naar Nederland van start met grote campagne
Uniqlo staat ook wel bekend als de 'Ikea voor kleding': het volgt geen modetrends en verkoopt niets anders dan basics. Een succesformule, die van ceo Tadashi Yanai de rijkste man van Japan maakte (met een geschat vermogen van twintig miljard euro). Nu betreedt het kledingmerk ook de Nederlandse markt.
Met de campagne To A New Every Day wil Uniqlo duidelijk maken dat het Japanse modemerk uitstekend past in het dagelijks leven van iedere Nederlander. Toch concentreert de kledingketen zich met de campagne vooralsnog eerst alleen op de hoofdstad, door alleen Amsterdammers op te voeren, waaronder Yousef ’Sef’ Gnaoui, Jet van Nieuwkerk en Lars Tibben. Zij vertellen allen over hun band met Amsterdam en hun liefde voor Uniqlo in het bijzonder.
Uniqlo gaat 28 september open. Adres: Kalverstraat 11 / Rokin 12. Voor meer informatie en de campagne, ga naar https://www.uniqlo.com/eu/en/pages/amsterdam/
Door: redactie Nationale Recreatiegids