Sprookjeswonderland wonderlijk goedkoop en succesvol
Jaarlijksorganiseert het park met kerst Winterwonderland wat voor 15 procent van de omzet zorgt en daarmee een groot succes is. Het park richt zich primair op de recreatie en zelfs met toegangskaartjes van 8,50 euro maakt het winst.Andere parken zijn meer gericht op de horeca en hebben avondopeningen voor groepen en de zakelijke markt.
Omzetmaakt het park vooral door de kosten laag te houden, onder andere door weinig inzet van personeel en voordelige inkoop van grondstoffen. De show Violinde is 13 jaar geleden gebouwd met animatronics voor 500.000 gulden. De show wordt door een persoon bediend en draait nog steeds 1 keer per uur. In het restaurant wordt eten in grote hoeveelheden ingekocht en is er zoveel mogelijk zelfbediening.
Nadeelvan een lage prijs is dat het park daardoor een goedkoop imago krijgt. Bezoekers hebben hierdoor soms lage verwachtingen. Het is echter wel eenpositieve verrassing als de mensen zien wat het park in huis heeft. Veel bezoekers gaan hierdoor tevreden weg.
© Nationale Recreatiegids / Marleen Velthuis