Toeristische ondernemers Groningen krijgen hulp met internet

Door Redactie Nationale Recreatiegids
5 min
Groningse ondernemers in de toeristische sector hebben soms moeite met internet, merkt Marketing Groningen. Daarom krijgen ze vanaf vandaag hulp van onlinemarketingbureau VrijdagOnline. Doel is dat ze hun bedrijf via hun websites en online campagnes beter kunnen presenteren zodat ze meer Nederlandse en buitenlandse toeristen naar de stad en de provincie kunnen halen. Dit meldt VrijdagOnline.
Het stadspromotiebureau Marketing Groningen is daarvoor een strategische samenwerking aangegaan met VrijdagOnline. Groningse ondernemers die partner zijn van Marketing Groningen kunnen daar terecht voor advies over hun online presentatie. Ook kunnen ze tegen een gereduceerd tarief gebruik maken van allerlei diensten: van een nieuwe website laten bouwen die meer bezoekers trekt tot e-mailmarketing, en van betere vindbaarheid op Google tot social media.
 

Kansen benutten

 
Door de samenwerking hoopt Marketing Groningen dat ze de kansen die het internet biedt optimaal benutten. Als noordelijke ondernemers hun online presentatie weten te verbeteren, dan draagt dat direct bij aan de uitstraling van de gehele toeristische sector in het noorden, denkt het bureau.
 

Campagne

 
Marketing Groningen voert de regie over de beeldvorming, de merkbeleving en de marktbewerking van Stad en Ommeland. Stad en provincie hanteren al ruim dertig jaar de bekende slogan Er gaat niets boven Groningen. Op 31 oktober vorig jaar lanceerde Marketing Groningen het nieuwe merk Groningen, dat samen met tweehonderd Groningers is ontwikkeld. Onderdeel van de nieuwe campagne was onder meer de opening van de vernieuwde VVV, de Groningen Store, en een vernieuwde webshop. Eind november werd de Gronika gelanceerd, een speciaal voor Groningen gemaakt lettertype. Deze maand gaat een bewonerscampagne van start om de trots van de Groningers aan te wakkeren. 
 
Door: Nationale Recreatiegids