#WelkomteruginNL: nieuwe campagne wil ontdekkingsreis in eigen land stimuleren

Door Redactie Nationale Recreatiegids
8 min
Onder de noemer Welkom terug in Nederland is er een nieuwe campagne gestart die mensen moet stimuleren op ontdekkingsreis te gaan in eigen land. Het initiatief is afkomstig van zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals uit de toerisme- en recreatiebranche, die met de campagne #WelkomteruginNL hopen ondernemers uit hun sector te steunen. Dit meldt Welkom terug in Nederland.
We mogen er weer op uit. Maar we zoeken voorlopig het avontuur om de hoek en op gezonde afstand van elkaar. Er zijn genoeg plekken in Nederland waar dat kan. En heel veel plekken in eigen land om te ontdekken. Op loop- of fietsafstand van je eigen huis, voor een dagje uit, weekendje weg, of vakantie. De promotiecampagne ‘Welkom terug in Nederland’ met videoboodschap en Instagramkanaal @welkomterugin.nl inspireert om op verkenning te gaan.
 

#WelkomteruginNL

 
Deze week is de online campagne Welkom terug in Nederland van start gegaan met de videoboodschap op YouTube Zoveel te ontdekken, opgenomen op tot de verbeelding sprekende plekken in Nederland. Tegelijk delen tientallen toonaangevende influencers en reisbloggers hun favoriete bestemming in Nederland met de hashtag #WelkomteruginNL op hun Instagram-, Twitter- YouTubekanaal, of Facebookpagina. Hun post is tevens een uitnodiging aan volgers: iedereen is welkom een bijdrage te leveren aan deze promotiecampagne van Nederland als reisbestemming.
 

Op ontdekkingsreis in Nederland

 
Het Instagramkanaal @welkomterugin.nl inspireert om op verkenning te gaan in Nederland. Ver weg lijkt misschien spannender, maar het avontuur is ook om de hoek te vinden. Met #WelkomteruginNL kun je dichtbij huis onvermoede locaties verkennen, komen verhalenvertellers op markante plekken aan het woord, staan leuke activiteiten en ontdek je ongekende vakantiemogelijkheden.
 

Bijdragen welkom

 
Iedereen is welkom met de hashtag #WelkomteruginNL een bijdrage te leveren en een lievelingsstek of visueel verhaal te delen op de eigen socialmediakanalen en daarbij de Instagrampagina @welkomterugin.nl te taggen. Zo zal een waaier aan bekende en onbekende bestemmingen opduiken en inspiratie bieden voor de zomer in Nederland.
 

Kettingreactie ontketenen

 
De ambitie is om met de campagne #WelkomteruginNL in korte tijd een kettingreactie te ontketenen en bewustwording te creëren voor de toerisme- en recreatiemogelijkheden in Nederland. Op deze manier dragen we allemaal bij aan het herstel van de economie in coronatijden, steunen we ondernemers en ontdekken we hoe veelzijdig en bijzonder Nederland is.
 

Belangeloos co-creatieproject

 
Dit cocreatie-initiatief van zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals actief in de toerisme- en recreatiebranche, is bedoeld ter ondersteuning van de ondernemers in deze branche die zo hard zijn getroffen door de coronacrisis. Allen werken belangeloos mee aan de campagne, waaronder ook bekende reisbloggers en influencers. Voor meer informatie kijk op Welkomterugin.nl.
 
Door: Nationale Recreatiegids