Ooit een ijsbeer gekust? Of liever op de foto met Bokito?

Door Redactie Nationale Recreatiegids
3 min
Na een korte afwezigheid van de fotoservice is Diergaarde Blijdorp onlangs gestart met een nieuw fotoconcept, bestaande uit twee unieke elementen: de Fotobeleving en de In-park fotografie. Het Rotterdamse bedrijf Mr.  Greenscreen is de eerste in Nederland die op deze wijze en met deze vooruitstrevende technologie werkt.

Diergaarde Blijdorp is het eerste park met deze attractie. Bezoekers kunnen hier met hun favoriete dier op de foto! Het unieke aan deze technologie is dat de bezoeker zichzelf en het dier meteen kan zien op een groot scherm. De fotobewerking vindt direct plaats. De bezoeker kan net doen alsof hij zilverrug Bokito aait, een tijger voert of een ijsbeer een kus op zijn neus geeft. Het is niet alleen leuk voor degene die op de foto gaat, de voorbijgangers kunnen ook alles aanschouwen op een groot scherm.

Daarnaast lopen er nu ook fotografen rond in het park. Zo kunnen zij de echte parkbeleving vastleggen. Naast de reguliere portretten maken zij ook creatieve en onderscheidende foto’s. Denk aan een meisje dat vol blijdschap en verwondering naar een olifant wijst of een verliefd stel op hun favoriete bankje bij de eendenvijver. De foto’s worden op een fotopas gescand, waarmee de bezoeker bij de fotoservice de foto’s digitaal kan bekijken om een keuze te maken. De gekozen foto’s worden daarna direct afgedrukt.

Locatie- en Marketingmanager van dit product, Lianne van Lith laat weten; “We krijgen nu al veel positieve reacties van de bezoekers, ze vinden het leuk, het is vernieuwend en een aanwinst voor het park. Of het nu gaat om de foto’s van de fotobeleving of de in-park fotografie, beide maken het mogelijk om een uniek en waardevol aandenken aan het bezoek mee naar huis te nemen.”

© Nationale Recreatiegids