Promotiecampagne moet toerisme Lauwersmeergebied bevorderen

Door Redactie Nationale Recreatiegids
3 min
Er komt een promotiecampagne om het Lauwersmeergebied meer onder de aandacht te brengen. De afgelopen jaren hebben de provincie Groningen en de gemeente De Marne geïnvesteerd in nieuwe fiets- en wandelroutes, extra aanlegsteigers voor pleziervaart en Het Informatiepaviljoen (HIP) in de haven van Lauwersoog. De aankomende promotiecampagne is een aanvulling op deze verbeteringen van de toeristische infrastructuur in het gebied.

Nog te weinig bekendheid
De provincie wil het Lauwersmeergebied, inclusief de (vissers)haven in Lauwersoog, verder toegankelijk maken voor toeristen, met behoud van de bijzondere sfeer en de natuur. De kwaliteiten van het gebied, zoals het Nationaal Park Lauwersmeer, de watersport, werelderfgoed de Wadden, de nabijheid van Schiermonnikoog, en de visserij zijn nog te weinig bekend. Hierdoor zijn de verdiensten in de toeristische sector nog niet optimaal. Reden voor de provincie om extra aandacht te schenken aan promotie.

Kaart
Er is van alles te doen in het Lauwersmeergebied, maar wat waar te doen is, is nog te weinig bekend. De campagne moet hier verandering in brengen via onder meer een kaart op papier, een digitale kaart op toerisme.groningen.nl, en een app voor smartphones of tablets. Hiermee kunnen (potentiële) bezoekers straks informatie krijgen over het zwemstrand, fietsverhuur, het HIP, horeca of de plek waar ze een zeearend kunnen ‘spotten’. De campagne richt zich op Noord-Nederland en gaat rond 1 mei van start.

Financiering
De promotie is een onderdeel van de bestaande campagne 'Er gaat niets boven Groningen' die Marketing Groningen in opdracht van de provincie uitvoert. De financiering, 68.300 euro, is afkomstig uit het budget voor de ontwikkeling van het Lauwersmeergebied.

© Nationale Recreatiegids