NBTC en Zilte Zaken slaan handen ineen

Door Recreatiepark De Koornmolen
5 min
LEIDSCHENDAM - Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) gaat een driejarige samenwerking aan met reclame- en mediabureau Zilte Zaken. Doel van de samenwerking is om gezamenlijk het binnenlands toerisme te (blijven) promoten. Met OntmoetNL wordt een online platform gecreëerd om vakanties in eigen land te stimuleren.

Bezuining bestemming Nederland
Ruimde helft van de Nederlandse bevolking gaat een of meerdere keren per jaar op vakantie in eigen land en geeft daarbij bijna 3 miljard euro uit. Het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie is voornemens te bezuinigen op de marketing van de bestemming Nederland. Hoewel het politieke proces hierover nog niet is afgerond, werkt het NBTC verder aan de plannen voor de toekomst, ook op het gebied van binnenlands toerisme.

Belang binnenland promotie
Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: “Gezien het belang van de binnenlandse vakantiemarkt, vindt het NBTC het belangrijk dat er permanent aandacht is voor Nederland als vakantieland. Het NBTC blijft activiteiten op de binnenlandse markt ontplooien als onderdeel van landoverstijgende initiatieven, bijvoorbeeld in combinatie met de Duitse en Belgische markt. Voor de overige binnenlandse activiteiten zoekt het NBTC de samenwerking  met reclame- en mediabureau Zilte Zaken. Deze samenwerkingpast binnen de strategie van het NBTC om zo veel mogelijk relevante partners en middelen te bundelen ter vergroting van de marketingkracht voor Nederland.”

OntmoetNL
Fred Winkel, Zilte Zaken: “Vanaf 2012 neemt Zilte Zaken onder andere de coördinatie van ‘Lekker weg met groepen’ over. Daarnaast ontplooien wij onder de noemer OntmoetNL diverse activiteiten om binnenlandse vakanties op een nieuwe en eigentijdse manier te stimuleren. Daarbij zullen wij gebruikmaken van het welbekende merk ‘Lekker weg in eigen land’, dat het NBTC in licentieaan ons ter beschikking stelt. Met deze stevige basis kijken wij ernaaruit om vakanties in eigen land continu onder de aandacht te brengen.”
 
© Nationale Recreatiegids