SPW zeer tevreden over eerste half jaar Informatiepunt Waterland

Door Redactie Nationale Recreatiegids
5 min

MONNICKENDAM - Stichting Promotie Waterland (SPW) blikt terug op een zeer succesvol eerste halfjaar van Informatiepunt Waterland, dat sinds 1 april gevestigd is aan het Zuideinde in Monnickendam. Veel inwoners, bedrijven en toeristen weten de weg naar het informatiepunt inmiddels te vinden. SPW verwacht dat dit in de toekomst nog beter zal worden.

Op 1 april jongstleden vond de officiële opening van Informatiepunt Waterland aan het Zuideinde 2 plaats. Het zeer goed bezochte openingsweekend bleek een voorbode voor het halfjaar dat daarop volgde. Sinds de opening wisten ruim 8500 bezoekers het informatiepunt te vinden. Onder die bezoekers ook veel Nederlandse en buitenlandse toeristen, die eerder in de gemeente geen aanspreekpunt hadden.

Website
Ook de website, die kort na de opening van het informatiepunt live werd gezet, wordt inmiddels goed gevonden. In totaal wisten ruim 7300 mensen de website van Ons Waterland te vinden. Uitschieters van meer dan 100 bezoeken op één dag werden genoteerd in het hoogseizoen, waarin ook veel evenementen in de gemeente georganiseerd werden. Sinds afgelopen juli werkt een webredacteur bijna dagelijks aan de website om deze zo actueel mogelijk te houden.

Ondernemersverenigingen sluiten zich aan
Ook ondernemers zijn positief over de bijdrage die SPW levert aan de promotie van Waterland voor zowel bedrijven, inwoners als toeristen. SPW werkt inmiddels hard aan het updaten van de ondernemersgegevens op de website www.vvv-waterland.nl en aan het invoeren hiervan op de website van Ons Waterland. Ondernemers uit heel Waterland hebben de afgelopen periode in diverse vormen aansluiting gevonden bij Stichting Promotie Waterland.

Over Stichting Promotie Waterland
Onder de slogan ‘Waterland laat je verrassen' is Stichting Promotie Waterland sinds 2010 actief in het verwezenlijken van het algemene doel om meer mensen in Waterland te laten recreëren en ervoor te zorgen dat zij langer blijven en vaker terugkomen. De activiteiten van de SPW zijn gericht op drie doelgroepen: inwoners, ondernemers en toeristen.

© Nationale Recreatiegids