EO neemt na tien edities afscheid van The Passion

Door Redactie Nationale Recreatiegids
4 min
Na tien edities neemt de EO afscheid van The Passion. De omroep wil ruimte maken voor vernieuwing en daar hoort een bezinning op The Passion bij. De EO heeft producent Mediawater, KRO-NCRV en de andere partners laten weten dat zij afziet van verdere coproductie in The Passion. Dit meldt de Evangelische Omroep.
Het is geen eenvoudige afweging geweest voor de omroep om te stoppen met het geliefde evenement, dat voor het eerst plaatsvond in 2011. “We zijn met The Passion begonnen om de betekenis van Pasen onder de aandacht te brengen. Ieder jaar houden we onze deelname aan The Passion opnieuw tegen het licht: is de productie in haar huidige vorm en werkwijze de beste manier om mensen te blijven inspireren en te raken met het Paasverhaal over Jezus’ lijden en opstanding? Tot op heden was het antwoord op deze vraag ‘ja’”, zo zegt Arjen Lock, directeur van de EO. 
 

Toch afscheid van The Passion

 
Toch is nu de tijd rijp om afscheid te nemen van The Passion, en ruimte te maken voor een “een nieuwe, innovatieve wending”, zo zegt Lock: “Het was geen gemakkelijke beslissing. Hetzelfde lef dat nodig was om met The Passion te starten, hebben we nu ook ingezet om een van onze dierbare programma’s op het hoogtepunt los te laten. Maar alleen hierdoor creëren we ruimte voor iets nieuws. We kijken nieuwsgierig vooruit naar wat deze stap ons gaat brengen. Wij bedanken alle betrokken partijen voor de betekenisvolle samenwerking.”
 

Mediawater kijkt uit naar nieuwe editie The Passion

 
Jacco Doornbos, producent van Mediawater: “Wij zijn de EO dankbaar voor de belangrijke rol die de omroep in de afgelopen tien jaar heeft vervuld. Wij zien er naar uit om met andere partners ook in 2021 een impactvolle en actuele Passion te maken.”
 
Door: Nationale Recreatiegids