Walibi Holland: nieuwe marketing, gezonder eten en geen condooms meer

Door Redactie Nationale Recreatiegids
7 min
Er zijn aardig wat veranderingen gaande bij attractiepark Walibi Holland. In maart kondigde het bedrijf al een nieuwe marketingstrategie aan, die sinds kort ook zichtbaar is op de website. Daarnaast wordt het voedselaanbod gezonder in het pretpark. En de condooms met de slogan Hard gaan, die zijn uit het assortiment. Dit meldt Looopings.
Afgelopen jaren richtte Wilibi zich vooral op tieners en twintigers, maar die focus wordt nu met beleid steeds meer verschoven naar gezinnen met jonge kinderen. De directrice van Walibi, Mascha van Till, zei in maart tegen Looopings dat gezinnen met jonge kinderen die het park hadden bezocht na afloop altijd erg enthousiast waren, maar op voorhand nooit goed wisten wat ze van het park moesten verwachten. Daar is inmiddels verandering in gebracht. De website van Walibi geeft nu veel helderder aan wat het in petto heeft voor de bezoekers: "Walibi Holland is de perfecte dag uit voor iedereen vanaf 6 jaar. Er is voor alle leeftijden wat te beleven: tientallen attracties voor jong en oud én vele fijne plekken waar je heerlijk kunt relaxen, eten en drinken", zo staat  er inmiddels te lezen op de voorpagina van Walibi, constateerde Looopings begin deze week al.
 

Poké bowls

 
Wat betreft dat eten en drinken: dat aanbod is in Walibi sinds kort gezonder gemaakt. Het attractiepark in Biddinghuizen gaat nu drie varianten aanbieden van de poké bowl; een Hawaiiaans gerecht dat zijn oorsprong vindt in de Japanse keuken. Walibi biedt drie varianten aan: kip, tonijn of vegeterisch. Alle 'komgerechten' bevatten in ieder geval sushirijst, wortel, sojabonen en zeewiersalade. Het sluit aan bij het Nationaal Preventieakkoord, dat eind november door meer dan zeventig organisatie werd ondertekend, waaronder attractieparken. Die beloofden toen te 'zullen inzetten op een gezonder en bewuster voedingsaanbod'. Walibi voegt nu dus de daad bij het woord, al blijven patat en snacks ook op het menu staan, "maar we vinden het belangrijk om bezoekers ook steeds meer gezonde alternatieven aan te bieden", aldus een woordvoerder. 
 

Exit condooms

 
Nog een verschuiving in het assortiment van het attractiepark: de condooms met daarop de Walibi-slogan Hard gaan zijn niet langer meer te krijgen in de souvenirwinkel. Iets wat volgens Looopings vermoedelijk samenhangt met de nieuwe doelgroepfocus van Walibi. Helemaal weg is het rubberen voorbehoedsmiddel overigens niet: in het aangrenzende vakantiepark Walibi Village zijn de klassieke Durex-condooms nog wel te krijgen.
 
Door: Nationale Recreatiegids