Walibi Holland gaat zich anders profileren

Door Redactie Nationale Recreatiegids
3 min
Attractiepark Walibi Holland gaat zijn marketingstrategie omgooien. Het wil vooral kenbaar gaan maken dat het meer is dan een plek voor spannings- en sensatiezoekers. Dit meldt Looopings.
Het is niet voor het eerst dat Walibi zijn marketingfocus verschuift. Primair richtten ze zich vooral op gezinnen met kinderen. Dat werden later tieners, en nu zijn het vooral twintigers die ze proberen te verleiden tot een bezoek. In 2017 probeerde Walibi zelfs los te komen van het idee dat het een attrractiepark was, door zich aan te prijzen als "een plek waar je geconfronteerd wordt met jezelf". Die campagne is alweer stopgezet.
 

Hardgaan

 
Nu heeft De Creatieve Directie, verantwoordelijk voor de marketing van Walibi, besloten meer doelgroepen aan te willen gaan spreken. Volgens Mike de Haas van het reclamebureau is het attractiepark "meer dan g-krachten, snelheid en tien keer over de kop gaan". De leus Hardgaan, die stamt uit 2014, blijft wel nog gewoon in gebruik:  "Wij geloven nog steeds in de kracht van het thema." De directrice van Walibi, Mascha van Til, hoopt vooral dat met de nieuwe strategie duidelijk wordt dat het pretpark "niet alleen voor thrillseekers is." In april gaat het de campagne los, inclusief bijbehorende tv-commercial. 
 
Door: Nationale Recreatiegids