Efteling wil jonge doelgroep bereiken met YouTube-serie

Door Redactie Nationale Recreatiegids
3 min
Op het recent gelanceerde YouTube-kanaal Efteling Junior gaat het sprookjespark uit Kaatsheuvel vanaf 24 november de nieuwe serie Escape Efteling vertonen. Deze bestaat uit vijf delen, en is gericht op kinderen uit de leeftijd van 6 tot en met 12 jaar. Een doelgroep die Efteling beter wil bereiken. Dit meldt Pretwerk.

Voor dit YouTube-project werkt de Efteling samen met RTL MCN (Multi Channel Network) en Cinemates. YouTube-ster Kalvijn (alter ego van Kelvin Boerma), is de producent van de serie: "Voor Cinemates is het een eer om een serie voor en met een merk als de Efteling te ontwikkelen. En het attractiepark gebruiken als locatie van de serie maakt het extra spannend en bijzonder."

In Escape Efteling gaan vijf bekende YouTubers pogen hun familie te bevrijden uit verschillende Efteling-attracties. Zo zal Nina Schotpoort haar familie uit de Joris en de Draak-achtbaan gaan redden,  zal Senna Bellod dit doen in Baron 1898, Jeroen van Holland in De Vliegende Hollander en Quin van der Zeeuw in de Piraña. De serie is sterk geïnspireerd op het succes van zogeheten escape rooms, die ook populair onder jongeren zijn. Met de serie Escape Efteling hoopt het attractiepark vooral kinderen tussen de 6 en 12 jaar aan te spreken.

Zaterdag 24 november om 19.00 uur komt de eerste aflevering online op Efteling Junior. Gio Latooy trapt dan af met een zoektocht naar zijn familie die gevangen zit in de populaire attractie Symbolica.

Door: redactie Nationale Recreatiegids