Artis lonkt naar nieuwe doelgroepen met luisterthriller

Door Redactie Nationale Recreatiegids
2 min
Artis heeft een app gelanceerd waarmee de wintermaanden in de Amsterdamse dierentuin op een hele andere manier beleefd kunnen worden. De luisterthriller Moord in Artis richt zich op tieners, twintigers en dertigers; doelgroepen die het park graag meer zou zien verschijnen. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

De app werkt op basis van gps en bluetooth: de locatie van de gebruiker bepaalt hoe het verhaal zich ontvouwt, en waar de luisteraar naartoe moet. De thriller is opgebouwd rondom gesprekken tussen een journalist en zijn stagiair. Feit en fictie lopen door elkaar, doordat je zowel via de app als in het echt dierengeluiden en plantengeritsel hoort, en op het moment dat je het vogelverblijf binnenstapt snapt waarom de journalist benoemt dat het er zo stinkt.  

Met de luisterthriller Moord in Artis hoopt het dierenpark met name jongeren aan te spreken, van tieners tot dertigers - gezinnen en ouderen weten hun weg naar Artis al goed te vinden. De app is op donderdag, vrijdag en zaterdag actief, vanaf 15.30 uur (vlak voor het schemeren), en is te beleven tot en met 6 januari.

Door: redactie Nationale Recreatiegids