Met nieuwe show Caro wil Efteling zich internationaler profileren

Door Redactie Nationale Recreatiegids
2 min
Afgelopen weekend ging in het theater van de Efteling de nieuwe show Caro in première. Een ambitieuze voorstelling waarmee de Efteling zich internationaler wil profileren, om zo ook een buitenlands publiek aan te trekken. Dit meldt het Belgische dagblad De Standaard.

Caro draait om de zestiger Oscar, die in de carrousel van zijn leven belandt. Nadat hij door de sprookjesachtige meneer en mevrouw Tijd in een jasje van vroeger is gehesen, begint het podium rondjes te  draaien.  Dan ontvouwt zich een visueel spektakel met imposante installaties, Italiaanse carnavalsoutfits, vuur, water, rook en veel muziek: van Efteling-klassiekers tot The Beatles. Het geheel heeft veel weg van een voorstelling van Cirque du Soleil, zij het met acrobatiek van een ander kaliber.

Caro is zonder woorden, en kan zo door een breed publiek worden gevolgd. Het past hiermee in een trend van de Efteling dat zich steeds meer ook op een buitenlands publiek oriënteert. Het pretpark wil hiermee de concurrente aangaan met bijvoorbeeld Disneyland Parijs. Een show van internationale allure is daarbij onmisbaar, zo is het idee. Naar verwachting zal Caro drie jaar lopen (of misschien beter gezegd: draaien).

Door: redactie Nationale Recreatiegids