Nieuwe hygiënerichtlijnen Airbnb: meer tijd tussen vertrek en aankomst gasten

Door Redactie Nationale Recreatiegids
5 min
Airbnb kondigt de ontwikkeling aan van nieuwe hygiënerichtlijnen voor hosts. Deze richtlijnen worden ontwikkeld in samenwerking met vooraanstaande deskundigen op het gebied van gastvrijheid en medische hygiëne. Deze richtlijnen zijn bedoeld om hosts en gasten te helpen om veilig te kunnen reizen wanneer het openbare leven stap voor stap wordt hervat. Dit meldt Airbnb.
In mei zullen de nieuwe richtlijnen worden gepubliceerd en deze bevatten specifieke informatie over COVID-19 preventie, bijvoorbeeld het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals maskers en handschoenen voor hosts of hun schoonmakers, evenals ontsmettingsmiddelen die zijn goedgekeurd door officiële instanties. Het Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention (CDC) heeft daarnaast een 24-uurswachttijd aanbevolen voor het naar binnen gaan. 
 

Schoonmaakprotocol 

 
Als hosts niet kunnen voldoen aan ons Schoonmaakprotocol, kunnen zij ook kiezen voor een nieuwe functie, genaamd de Booking Buffer. Hiermee wordt een periode tussen opeenvolgende verblijven gecreëerd. In deze periode zal hun accommodatie niet verhuurd worden en zullen er geen andere activiteiten naast het schoonmaken plaatsvinden. Reserveringen worden automatisch geblokkeerd gedurende een tijdsbestek van 72 uur. Zodra hosts zich aanmelden voor dit programma zal het voor gasten mogelijk zijn deze accommodaties te vinden en te boeken.  
 

 ‘Huizen zijn een veilige plek geworden’

 
“Huizen zijn een veilige plek geworden. De toekomst van reizen zal mede afhangen zijn van een nieuwe vorm van comfort, met privacy en de voordelen van weg zijn van huis zonder de drukte en wisselingen. We werken samen met vooraanstaande deskundigen op het gebied van gezondheid en hygiëne, zodat officiële begeleiding en het vervullen van nieuwe persoonlijke voorkeuren onderdeel wordt van de gastvrijheid van onze community. Hosts en gasten zetten zich samen in om schonere accommodaties aan te bieden, te beheren en ervan te genieten," zei Greg Greeley, President of Homes bij Airbnb. 
 
Deze inspanning bouwt voort op Airbnb's lange staat van dienst op het gebied van hygiëne: tot op heden laat 94 procent van alle Airbnb beoordelingen zien dat gasten tevreden zijn met de schoonmaak, met een score van 4 of 5 sterren na hun verblijf.
 
Door: Nationale Recreatiegids