Booking.com past website aan na waarschuwing ACM over misleiding

Door Redactie Nationale Recreatiegids
1 min
Hotelreserveringssite Booking.com past zijn website aan na een tik op de vingers van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Door de aanpassingen is volgens de toezichthouder geen sprake meer van misleiding door consumenten. De ACM trad in de kwestie op met Europese consumententoezichthouders.

In totaal gaat het om acht aanpassingen. Zo moet Booking.com onder meer inzichtelijk maken hoe zoekresultaten tot stand komen. Ook moet duidelijk worden welke aanbieders betalen om hoger in de lijst met zoekresultaten terecht te komen. Verder gaat het om juiste informatie over beschikbaarheid van kamers, aanbiedingen en het onterecht presenteren van kortingen die geen kortingen zijn. Ook moet duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen professionele en particuliere aanbieders.

Booking.com gaat zijn website voor heel Europa aanpassen. Het bedrijf heeft toegezegd daar op 16 juni volgend jaar klaar mee te zijn.

Door: ANP