2 november 2018 om 13:34
< 1 min lezen

Limburg moet zichzelf als geheel gaan promoten

De VVV's Zuid-, Midden- en Noord-Limburg zijn het erover eens: per saldo zijn alle regio's beter uit wanneer ze als één geheel worden gepromoot. Ze willen daarvoor nauwer gaan samenwerken met de provincie, zo blijkt uit de nieuwe marketingstrategie één Limburg die is ontwikkeld. Dit meldt De Limburger.

In de nieuwe strategie wordt niet langer het aanbod, maar de bezoeker centraal gesteld. Dit betekent onder andere dat potentiele bezoekers mindere via traditionele advertenties benaderd zullen worden, maar veel meer online en via social media, en het liefst interactief en gericht. Op die manier willen de VVV’s de focus verschuiven van ‘meer toeristen trekken’ naar ‘de juiste toerist trekken’, ofwel: de kwaliteitstoerist die meer uitgeeft en vaker terugkomt.

De nieuwe vorm van communicatie moet permanent plaatsvinden, het hele jaar door. Het idee is om voor ieder jaar verschillende verhaallijnen uit te zetten, die een leidraad zullen vormen in de promotie. Voor 2019 zullen dit Fietsen & Wielrennen, Food & Gastronomie, Stedelijk & Shoppen en Erfgoed & Cultuur zijn.

Voor de nieuwe marketingstrategie hebben de Gedeputeerde Staten van Limburg tot en met 2019 ruim 1,2 miljoen euro uitgetrokken. 

Door: redactie Nationale Recreatiegids

Relevante artikelen

Alles van toerisme
    • Toerisme

    Toerismesector groeit, maar btw-verhoging remt vooruitzicht

    4 december 2025 om 10:51
    • Toerisme

    Btw-verhoging dreigt toeristische regio’s miljarden te kosten

    5 november 2025 om 14:38

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland