Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

#WelkomteruginNL: nieuwe campagne wil ontdekkingsreis in eigen land stimuleren

Door Redactie Nationale Recreatiegids
schedule 8 min
location_on [xx]km
Onder de noemer Welkom terug in Nederland is er een nieuwe campagne gestart die mensen moet stimuleren op ontdekkingsreis te gaan in eigen land. Het initiatief is afkomstig van zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals uit de toerisme- en recreatiebranche, die met de campagne #WelkomteruginNL hopen ondernemers uit hun sector te steunen. Dit meldt Welkom terug in Nederland.
We mogen er weer op uit. Maar we zoeken voorlopig het avontuur om de hoek en op gezonde afstand van elkaar. Er zijn genoeg plekken in Nederland waar dat kan. En heel veel plekken in eigen land om te ontdekken. Op loop- of fietsafstand van je eigen huis, voor een dagje uit, weekendje weg, of vakantie. De promotiecampagne ‘Welkom terug in Nederland’ met videoboodschap en Instagramkanaal @welkomterugin.nl inspireert om op verkenning te gaan.
 

#WelkomteruginNL

 
Deze week is de online campagne Welkom terug in Nederland van start gegaan met de videoboodschap op YouTube Zoveel te ontdekken, opgenomen op tot de verbeelding sprekende plekken in Nederland. Tegelijk delen tientallen toonaangevende influencers en reisbloggers hun favoriete bestemming in Nederland met de hashtag #WelkomteruginNL op hun Instagram-, Twitter- YouTubekanaal, of Facebookpagina. Hun post is tevens een uitnodiging aan volgers: iedereen is welkom een bijdrage te leveren aan deze promotiecampagne van Nederland als reisbestemming.
 

Op ontdekkingsreis in Nederland

 
Het Instagramkanaal @welkomterugin.nl inspireert om op verkenning te gaan in Nederland. Ver weg lijkt misschien spannender, maar het avontuur is ook om de hoek te vinden. Met #WelkomteruginNL kun je dichtbij huis onvermoede locaties verkennen, komen verhalenvertellers op markante plekken aan het woord, staan leuke activiteiten en ontdek je ongekende vakantiemogelijkheden.
 

Bijdragen welkom

 
Iedereen is welkom met de hashtag #WelkomteruginNL een bijdrage te leveren en een lievelingsstek of visueel verhaal te delen op de eigen socialmediakanalen en daarbij de Instagrampagina @welkomterugin.nl te taggen. Zo zal een waaier aan bekende en onbekende bestemmingen opduiken en inspiratie bieden voor de zomer in Nederland.
 

Kettingreactie ontketenen

 
De ambitie is om met de campagne #WelkomteruginNL in korte tijd een kettingreactie te ontketenen en bewustwording te creëren voor de toerisme- en recreatiemogelijkheden in Nederland. Op deze manier dragen we allemaal bij aan het herstel van de economie in coronatijden, steunen we ondernemers en ontdekken we hoe veelzijdig en bijzonder Nederland is.
 

Belangeloos co-creatieproject

 
Dit cocreatie-initiatief van zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals actief in de toerisme- en recreatiebranche, is bedoeld ter ondersteuning van de ondernemers in deze branche die zo hard zijn getroffen door de coronacrisis. Allen werken belangeloos mee aan de campagne, waaronder ook bekende reisbloggers en influencers. Voor meer informatie kijk op Welkomterugin.nl.
 
Door: Nationale Recreatiegids
 
16 april '24 (11:54)

Reisbranche wil 'flexdagen' rondom schoolvakanties

Reiskoepel ANVR wil meer flexibiliteit rondom de schoolvakanties en roept de formerende partijen op 'flexdagen' mogelijk te maken, om de vakantiedrukte beter te spreiden. Zonder spreiding lopen prijzen in het hoogseizoen verder op, om te compenseren voor de onderbezetting buiten het piekseizoen, zegt ANVR-directeur Frank Oostdam.

15 april '24 (16:54)

‘Nederlanders besteden hun vrije tijd actief en gevarieerd’

Nederlanders besteden graag hun vrije tijd actief en gevarieerd. Daarbij besteden ze ook tijdens een dagje uit, blijkt uit een recent onderzoek naar uithuizige vrijetijdsmarkt van I&O Research, in opdracht voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In het Nederlandse Vrijetijdsonderzoek (NVTO) wordt inzicht gegeven in de vrijetijdsactiviteiten buitenshuis. In totaal hebben 28.145 respondenten de vragenlijst ingevuld, over de periode van november 2022 tot november 2023, meldt NBTC. 

15 april '24 (15:26)

Utrechtse Jaarbeurs voor het eerst sinds coronapandemie weer winstgevend

De Jaarbeurs in Utrecht heeft afgelopen jaar voor het eerst sinds de coronacrisis weer winst gemaakt. De evenementenlocatie organiseerde vooral meer beurzen in het buitenland, onder meer in Thailand, Vietnam en de Verenigde Arabische Emiraten. In de Jaarbeurs zelf waren vorig jaar minder grote evenementen.

12 april '24 ( 9:37)

Touroperators bereiken de meeste mensen via TV

Touroperators maken het meest gebruik van reclame op televisie. Dat neemt bijna 40 procent van de totale advertenties in beslag. De reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44 procent). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien reclames aanzienlijk minder vaak, blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope. Voor het onderzoek zijn 7.000 Nederlanders ondervraagd, meldt Multiscope.

11 april '24 (16:04)

Fietsenfabrikant VanMoof verkoopt weer fietsen

De Nederlandse fabrikant van elektrische fietsen VanMoof verkoopt weer fietsen via zijn eigen website. Klanten kunnen kiezen uit de modellen S5 en A5, de nieuwste generatie fietsen van het bedrijf. Topman Eliott Wertheimer spreekt van "een enorme mijlpaal". VanMoof ging vorig jaar failliet, maar kon uiteindelijk een doorstart maken dankzij een overname door LaVoie, een e-stepfabrikant die valt onder het Britse McLaren.

11 april '24 (11:49)

Nederlandse Oostappen-vakantieparken straks niet meer in handen van Peter Gillis

Peter Gillis stopt als baas van Nederlandse Oostappen-vakantieparken, zo heeft hij donderdag bekendgemaakt. De organisatie komt in handen van een nieuwe uitbater. Gillis gaat wel door met het beheer van de Belgische parken, die onder een nieuw label doorgaan.

08 april '24 (13:25)

Webinar ‘Bloeiende natuur, tevreden gasten’ over natuurinclusief ondernemen

Op dinsdag 9 april organiseren IVN Natuureducatie Gelderland en Stichting Landschapsbeheer Gelderland een webinar voor recreatieondernemers. Deze heeft de titel ‘Bloeiende natuur, tevreden gasten’ en biedt een reeks praktische tips en inspiratie voor ondernemers om hun camping-, terras of hotelterrein duurzaam in te richten. Niet alleen fijn voor de gasten, maar ook nog eens voor de natuur. Dat meldt HISWA-RECRON.

05 april '24 (12:57)

Winfried Baijens nieuwe presentator Met het Oog op Morgen

Winfried Baijens gaat het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen presenteren. Dat maakt de NOS vrijdag bekend. De 46-jarige presentator gaat afwisselend met Rob Trip de woensdagse editie presenteren.

05 april '24 (11:20)

Lenny Kuhr beperkt publieke optredens voorlopig tot concerten vanwege 'online bagger'

Lenny Kuhr doet de komende tijd geen optredens in de media meer. De 74-jarige songfestivalwinnares heeft hiertoe volgens haar echtgenoot en manager besloten nadat zij de afgelopen twee weken veel doodsbedreigingen, haatmails en "online bagger" over zich heen had gekregen. Dit gebeurde nadat pro-Palestijnse activisten haar optreden in Waalwijk hadden verstoord.

28 maart '24 ( 9:15)

Met Pasen wordt het druk op de weg, stelt ANWB

Dagjesmensen en toeristen grijpen het paasweekend massaal aan om de weg op te gaan, verwacht de ANWB. De drukte begint donderdagmiddag al, als mensen vanaf hun werk naar huis rijden en gelijktijdig het recreatieverkeer op gang komt. Dat was vorig jaar goed voor de drukste spits van het jaar met 1491 kilometer file. De drukte is volgens de verkeersinformatiedienst vooral voelbaar in het midden van het land en in Noord-Brabant.