Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Marketing Drenthe genomineerd voor een Dutch Marketing Award

Door Redactie Nationale Recreatiegids
schedule 4 min
location_on [xx]km
Marketing Drenthe is genomineerd voor de Dutch Marketing Award in de categorie internal branding. De Dutch Marketing Awards zijn de meest prestigieuze marketingprijzen van Nederland. Een vakprijs van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), het Platform innovatie in Marketing (PIM) en het vakblad Adformatie. Dit meldt de provincie Drenthe.
Normaal gesproken worden organisaties genomineerd waarvan de medewerkers het merk ‘van binnen uit’ tot leven brengen. De medewerkers maken in hun gedrag waar wat het merk belooft. In het geval van Drenthe is Marketing Drenthe genomineerd. “Maar omdat de marketing van Drenthe een gezamenlijke verantwoordelijkheid is, zijn eigenlijk alle bedrijven en organisaties die het merk ‘Drenthe, Oerprovincie van Nederland’ uitdragen genomineerd”, aldus Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe.
 

Drenthe doet het goed

 
Drenthe is genomineerd omdat de toeristische sector het merk op een consistente manier naar buiten brengt en de gasten dit herkennen. Marketing Drenthe biedt de bedrijven hiervoor praktische handvatten met onder andere een merkgids, workshops, een huisstijltoolkit en een Drentse beeldbank. Daarnaast vindt de jury ‘Drenthe, Oerprovincie van Nederland’ een relevante, onderscheidende en geloofwaardige positionering. Een positionering die verankerd is in het DNA van de provincie. De campagnes van Marketing Drenthe sluiten hier goed bij aan.
 

Concurrentie

 
Naast Marketing Drenthe kunnen ook Dance4life, Image Builders en Young Capital de prijs in de wacht slepen. De prijsuitreiking vindt plaats op donderdag 26 maart in Amsterdam. De afgelopen jaren is de prijs gewonnen door Transavia, We Fashion, Hallmark en Coolblue.
 
Door: Nationale Recreatiegids
22 april '24 (10:56)

Hogere prijzen en extreem weer weerhouden Nederlanders niet van boeken vakantie

Er zijn meer mensen die er dit jaar op uit gaan voor een vakantie. Waar vorig jaar acht op de tien Nederlanders aangaf dat zij vakantieplannen hebben, is dat dit jaar negen op de tien mensen. Daarbij valt op dat duurzaamheid, stijgende kosten en extreem weer een belangrijke rol spelen bij het maken van een vakantiekeuze. Ook heeft iets meer dan de helft van de Nederlanders een vakantie geboekt en heeft 39 procent de intentie om dat nog te doen. Hierbij blijkt vooral mei een populaire vakantiemaand te zijn; 1 op de 5 Nederlanders gaat deze maand op vakantie, meldt NBTC.

19 april '24 (10:41)

Vanaf nu is de natuur ook een artiest (die daar geld aan kan verdienen)

De zingende vogeltjes of kabbelende watertjes die je in veel muzieknummers hoort kunnen vanaf nu aangemerkt worden als ‘muzikant’. Het staat artiesten vrij om de natuur mee te nemen in de artiestenlijst, waardoor het ook voor deze ‘artiest’ mogelijk wordt om royalty’s te ontvangen, meldt NOS.

18 april '24 (11:32)

Minimumloon toch niet met 1,2 procent extra omhoog: Eerste Kamer stemt tegen spoedwet

Het leek er even op dat het minimumloon met 1,2 procent extra verhoogd zou worden, maar dit gaat niet door. De Eerste Kamer stemde woensdag tegen. Dit betekent dat er per 1 juli dus geen extra verhoging van het minimumloon plaatsvindt, meldt Rijksoverheid.

16 april '24 (11:54)

Reisbranche wil 'flexdagen' rondom schoolvakanties

Reiskoepel ANVR wil meer flexibiliteit rondom de schoolvakanties en roept de formerende partijen op 'flexdagen' mogelijk te maken, om de vakantiedrukte beter te spreiden. Zonder spreiding lopen prijzen in het hoogseizoen verder op, om te compenseren voor de onderbezetting buiten het piekseizoen, zegt ANVR-directeur Frank Oostdam.

15 april '24 (16:54)

‘Nederlanders besteden hun vrije tijd actief en gevarieerd’

Nederlanders besteden graag hun vrije tijd actief en gevarieerd. Daarbij besteden ze ook tijdens een dagje uit, blijkt uit een recent onderzoek naar uithuizige vrijetijdsmarkt van I&O Research, in opdracht voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In het Nederlandse Vrijetijdsonderzoek (NVTO) wordt inzicht gegeven in de vrijetijdsactiviteiten buitenshuis. In totaal hebben 28.145 respondenten de vragenlijst ingevuld, over de periode van november 2022 tot november 2023, meldt NBTC. 

15 april '24 (15:26)

Utrechtse Jaarbeurs voor het eerst sinds coronapandemie weer winstgevend

De Jaarbeurs in Utrecht heeft afgelopen jaar voor het eerst sinds de coronacrisis weer winst gemaakt. De evenementenlocatie organiseerde vooral meer beurzen in het buitenland, onder meer in Thailand, Vietnam en de Verenigde Arabische Emiraten. In de Jaarbeurs zelf waren vorig jaar minder grote evenementen.

12 april '24 ( 9:37)

Touroperators bereiken de meeste mensen via TV

Touroperators maken het meest gebruik van reclame op televisie. Dat neemt bijna 40 procent van de totale advertenties in beslag. De reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44 procent). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien reclames aanzienlijk minder vaak, blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope. Voor het onderzoek zijn 7.000 Nederlanders ondervraagd, meldt Multiscope.

11 april '24 (16:04)

Fietsenfabrikant VanMoof verkoopt weer fietsen

De Nederlandse fabrikant van elektrische fietsen VanMoof verkoopt weer fietsen via zijn eigen website. Klanten kunnen kiezen uit de modellen S5 en A5, de nieuwste generatie fietsen van het bedrijf. Topman Eliott Wertheimer spreekt van "een enorme mijlpaal". VanMoof ging vorig jaar failliet, maar kon uiteindelijk een doorstart maken dankzij een overname door LaVoie, een e-stepfabrikant die valt onder het Britse McLaren.

11 april '24 (11:49)

Nederlandse Oostappen-vakantieparken straks niet meer in handen van Peter Gillis

Peter Gillis stopt als baas van Nederlandse Oostappen-vakantieparken, zo heeft hij donderdag bekendgemaakt. De organisatie komt in handen van een nieuwe uitbater. Gillis gaat wel door met het beheer van de Belgische parken, die onder een nieuw label doorgaan.

08 april '24 (13:25)

Webinar ‘Bloeiende natuur, tevreden gasten’ over natuurinclusief ondernemen

Op dinsdag 9 april organiseren IVN Natuureducatie Gelderland en Stichting Landschapsbeheer Gelderland een webinar voor recreatieondernemers. Deze heeft de titel ‘Bloeiende natuur, tevreden gasten’ en biedt een reeks praktische tips en inspiratie voor ondernemers om hun camping-, terras of hotelterrein duurzaam in te richten. Niet alleen fijn voor de gasten, maar ook nog eens voor de natuur. Dat meldt HISWA-RECRON.