'Interactief spelen in de recreatie is booming business'
Vooral van recreatieondernemers krijgt Yalp veel verzoeken voor speeltoestellen. Bijvoorbeeld van hotels, vakantieparken en een groeiend aantal Family Entertainment Centers. “De recreatie is momenteel booming”, zegt Van Putten. “Dag- en attractieparken proberen met een bepaalde beleving zich te onderscheiden van andere parken.” Ook steeds meer winkelcentra proberen klanten te werven met uitgebreide speelplekken. ‘’Zij willen meer beleving aanbieden aan hun klanten.”
Een nieuw concept is Pay for Play. Dat laatste is vooral in China heel populair. Tegen betaling kan je spelen op een van de toestellen. “In Nederland moeten we daar nog aan wennen”, zegt Van Putten. Maar hij verwacht dat bijvoorbeeld recreatieparken dit zullen overnemen. “Niet alleen voor kinderen, maar ook voor volwassenen. Als een soort outdoor sportschool.”
Lees hier het hele interview met Jaap van Putten over interactief spelen en de mogelijkheden voor de recreatie.
Door: Marjolein Kooyman / Nationale Recreatiegids