Basic-Fit maakt na jaren verlies hogere omzet: meer leden, nieuwe locaties en meer webshopverkopen

Het aantal leden steeg in 2024 met 12 procent naar 4,3 miljoen. Vooral in Frankrijk en Spanje namen meer mensen een abonnement. De groei in deze landen komt volgens Basic-Fit vooral door de goedkopere lidmaatschappen die de keten tijdelijk aanbood bij de opening van nieuwe sportscholen.
Afgelopen jaar steeg het aantal sportscholen van Basic-Fit met 173 naar 1575 in totaal. In Nederland heeft de keten 241 locaties, vier meer dan in 2023.
Door onder andere het stijgende ledenaantal, de nieuwe locaties en de hogere verkoopopbrengsten boekte Basic-Fit een hogere omzet. Die steeg met 16 procent naar ruim 1,2 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 8 miljoen euro. In 2023 ging nog een nettoverlies van 2,7 miljoen euro in de boeken, in 2022 3,7 miljoen euro en 150 miljoen euro in 2021. Sportscholen moesten een groot deel van dat jaar nog gesloten blijven vanwege coronalockdowns.