Touroperators bereiken de meeste mensen via TV

Door Nationale Recreatiegids / Ilias van Bruggen
2 min
Touroperators maken het meest gebruik van reclame op televisie. Dat neemt bijna 40 procent van de totale advertenties in beslag. De reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44 procent). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien reclames aanzienlijk minder vaak, blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope. Voor het onderzoek zijn 7.000 Nederlanders ondervraagd, meldt Multiscope.

Touroperators bereiken de meeste mensen via televisiereclames (39 procent). Bijna 20 procent van de reclames van touroperators worden op internet gezien. Sociale media en e-mail zijn goed voor 11 procent van het totale bereik. Offline reclame, zoals advertenties in kranten (6 procent), tijdschriften (5 procent) of brievenbusreclame (2 procent) bereiken een stuk minder mensen. Dat geldt ook voor buitenreclame (4 procent) en radiocommercials (3 procent).

TUI Nederland

De afgelopen drie maanden zag meer dan 4 procent van de Nederlanders een reclame van touroperator TUI voorbijkomen. Dat is dan ook de operator die het meest wordt gezien door Nederlanders. De reclame van het bedrijf bereikt 44 procent van de Nederlanders. Corendon volgt met 39 procent en de derde plek is voor reclame van Sunweb, met 21 procent.