Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

21e editie van de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg morgen van start

Door Nationale Recreatiegids
schedule 4 min
location_on [xx]km
21e editie van de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg morgen van start
Het is bijna zover: de Recreatie Vakbeurs gaat morgen weer van start. Dit jaar staat de beurs in het teken van een ‘toekomstbestendige recreatiebranche’. Er is veel belangstelling: al twee weken geleden meldde de organisatie dat de beursvloer volledig volgeboekt is. Maar wat is er precies te doen, te leren en te zien?

Het platform voor recreatieprofessionals is de afgelopen jaren flink uitgegroeid. Het biedt ondernemers de mogelijkheid om hun nieuwste producten, diensten en innovaties aan de wereld te tonen. Ook dit jaar is er weer veel belangstelling. Waar gaat het over tijdens de 21 editie?

Je kan het zo niche niet bedenken of de Recreatie Vakbeurs heeft er wel een ondernemer voor weten te strikken. Van techniek tot dienstverlening, horeca en digitalisering. In totaal staan er meer dan 325 exposanten op de vloer.

Kennisprogramma

Naast de beursvloer is er ook een kennisprogramma. De Exposanten Studio is een plek waar best practices van ondernemers worden verteld. Zo is er een item over de vergrijzing en de invloed hiervan op de recreatiesector. Ook onderwerpen als energieneutraliteit komen aan bod en gaan Richard Otten en de directeur van De Krim Texel, Iwan Groothuis, aan tafel zitten voor een podcast over de recreatiebranche. Wil je het volledige kennisprogramma zien, klik dan hier.

Recreatie Vakbeurs App

Naast alle vernieuwingen in de branche komt ook de organisatie van de vakbeurs met een vernieuwing: de Recreatie Vakbeurs App. Hierin kunnen deelnemers allerlei informatie vinden, zoals een plattegrond en een agenda met de kennissessies.

Inspiratie

Als je even geen zin hebt om naar sprekers of exposanten te luisteren, dan kun je ook ene kijkje nemen op het Inspiratieplein. Daar kun je – natuurlijk – inspiratie opdoen met prachtige producten uit de segmenten Interieur en Styling en Outdoor Living. 

11 september '24 (14:39)

HISWA-RECRON: mkb-bedrijven in grensregio’s zullen veel merken van btw-verhoging

Veel Nederlanders verwachten met de voorgenomen btw-verhoging dat zij voortaan minder in Nederland op vakantie gaan. In opdracht van branchevereniging HISWA-RECRON heeft onderzoeksinstituut Ipsos I&O hier onderzoek naar gedaan. Hun conclusie: de btw-verhoging kan ervoor zorgen dat vakantiegangers naar het buitenland wijken. 

11 september '24 (10:14)

Scheveningse pier mogelijk op de schop: wellness, hotel en congrescentrum

Herontwikkelingsplannen voor de Scheveningse pier moeten ervoor zorgen dat het weer rendabel wordt. In de plannen die gisteravond zijn gepresenteerd komen onder andere een hotel, wellnesscentrum en congrescentrum aan bod. Wel blijft het iconische reuzenrad staan en moet in de toekomst energiezuinig worden, meldt NOS.

10 september '24 ( 9:26)

Artiesten spannen rechtszaak aan tegen Universal om streaminggeld

De Kunstenbond/Ntb en BAM! Popauteurs hebben namens Henk Westbroek, Arriën Molema (Room Eleven) en Marinus de Goederen (a balladeer) rechtszaken aangespannen tegen platenmaatschappij Universal Music. De vakbond en beroepsvereniging claimen dat er oneerlijke afspraken in de contracten met deze artiesten staan over de verdeling van inkomsten uit streaming.

09 september '24 (11:05)

Steeds minder werknemers lid van vakbond

Vorig jaar was 15 procent van de werknemers tussen 15 en 75 jaar aangesloten bij een vakbond. De daling van het aantal leden zet hiermee dus door. In 2018 was nog 18 procent van de werknemers lid van een vakbond. Mannen zijn vaker lid dan vrouwen: 17 procent tegenover 14 procent. Dat meldt CBS.

06 september '24 ( 9:58)

Subsidie voor duurzaam toerisme in Zuid-Holland geopend

De provincie Zuid-Holland hecht waarde aan het verduurzamen van de toerismesector in de provincie en wil ondernemers tegemoetkomen. Daarom stelt het een subsidie open voor duurzaam toerisme, meldt Zuid-Holland.

06 september '24 ( 9:45)

ABN AMRO: shoppende jongere hecht waarde aan winkelervaring

Bijna de helft van de jongeren bezoekt steeds minder vaak een winkel dan voorheen. Dat meldt ABN AMRO op basis van onderzoek, waaruit blijkt dat de voorkeur voor online winkelen blijft groeien. Desondanks zegt een op de vijf generatie Z'ers, geboren tussen 2001 en 2015, juist vaker naar een winkel te gaan. Zij zien een winkelbezoek als vorm van ontspanning, waarbij de 'experience' vooropstaat.

05 september '24 ( 8:30)

ABN AMRO: ‘Overheid raakt toerismesector met btw-verhoging en rekent zichzelf rijk’

De coalitie is van plan om het btw-tarief voor overnachtingen in hotel en logiesverstrekkers vanaf 2026 van 9 naar 21 procent te verhogen. Hiermee hoopt de overheid extra belastinginkomsten te genereren. Helaas lijkt deze maatregel niet goed doordacht. De gevolgen kunnen verstrekkend zijn voor ondernemers binnen én buiten de hotellerie. Dit leidt ertoe dat die extra belastinginkomsten weleens aardig kunnen tegenvallen, meldt ABN AMRO. 

04 september '24 (14:01)

Versterkte samenwerking tussen Recreatie Vakbeurs en HISWA-RECRON

Om koers te zetten naar een nog succesvollere editie van de Recreatie Vakbeurs gaan de organisator en brancheorganisatie HISWA-RECRON hun samenwerking versterken. De vakbeurs is van 12 tot en met 14 november 2024 te bezoeken in Evenementenhal Hardenberg. Dit jaar is HISWA-RECRON prominent aanwezig op het evenement, met een stand op de grootste editie van de vakbeurs tot nu toe, meldt HISWA-RECRON.

04 september '24 (11:13)

Duitsland meest populaire vakantiebestemming in 2023

Nederlanders gingen vorig jaar het vaakst op vakantie naar Duitsland. Meer dan drieënhalf miljoen Nederlanders gingen op vakantie bij onze oosterburen. Andere populaire buitenlandse bestemmingen waren Frankrijk (2,9 miljoen) en Spanje (2,1 miljoen). Gemiddeld gingen Nederlanders vorig jaar 2,5 keer op vakantie, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

03 september '24 (13:57)

Domtoren in Utrecht wordt komende maand een tattoostudio

In oktober kun je in de Utrechtse Domtoren terecht voor een nieuwe tatoeage. Artiesten zetten daar een plaatje van het iconische Utrechtse gebouw op het lichaam van liefhebbers, meldt RTV Utrecht.