Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Barbie-producten worden massaal aangeboden door bedrijven, enkele uitverkocht

Door ANP
schedule 3 min
location_on [xx]km
Barbie-producten worden massaal aangeboden door bedrijven, enkele uitverkocht
Bedrijven spelen massaal in op de nieuwe Barbie-film. Verkopers van onder meer kleding, parfum en oorbellen zijn in groten getale afspraken overeengekomen met merkeigenaar Mattel om Barbie-producten te mogen verkopen. De Spaanse kledingwinkelketen Zara begon een uitgebreide kledinglijn en kon de vraag niet bijbenen.

"Ik denk dat we nooit zoveel commerciële samenwerkingen hebben gezien die voortkwamen uit één film", zei bestuurder Jo Ashdown van Mando-Connect, een onderdeel van het Britse marketingconcern WPP.

Veel van de merchandise is gericht op volwassenen. Mattel hoopt dat de deze maand uitgebrachte film nostalgische gevoelens opwekt bij mensen die vroeger als kind met barbiepoppen speelden. Ook moet een nieuwe generatie nu kennis maken met Barbie.

Marktplaats

Zara heeft misschien wel de grootste Barbie-collectie, met meer dan honderd producten gebaseerd op de film. Verreweg het grootste deel is gericht op volwassen vrouwen, maar ook voor mannen en kinderen is er wat te vinden. De keten lanceerde de lijn deze week en moest in het Verenigd Koninkrijk woensdag al nee verkopen voor enkele producten. Op de Nederlandse website is ongeveer de helft van de aangeboden producten nu beschikbaar.

Schoenenverkoper Crocs kwam met een speciale Barbie-editie, die ook is uitverkocht. Koffermerk Beis had zich ook niet goed genoeg ingesteld op de vraag naar zijn speciale roze exemplaren. Hotelketens Hyatt en Hilton kozen ervoor om kamers in het Colombiaanse Bogota en Maleisische Kuala Lumpur in Barbie-sfeer te brengen.

Marktplaats liet eerder deze week al weten dat er veel interesse is in barbiepoppen. Volgens de verkoopsite werd er in de eerste helft van het jaar ruim een half miljoen keer gezocht op Barbie. Het aantal advertenties stond woensdagmiddag op ruim 19.500, honderden meer dan een dag eerder.

21 juni '24 ( 8:55)

'Swift-effect' ook te merken door busbedrijf FlixBus: toename boekingen

Busbedrijf FlixBus ziet in aanloop naar het concert van Taylor Swift in de Amsterdamse Johan Cruijff ArenA een klein "Taylor Swift-effect", met een toename van 8 tot 13 procent in het aantal boekingen rond de concertdagen vergeleken met een normale periode. Ook de Twentse busvervoerder Brookhuis merkt dat er veel vraag is naar vervoer van en naar Amsterdam. Het busbedrijf brengt van 4 tot en met 6 juli ruim tweehonderd Taylor Swift-fans van en naar het concert van de popster. Er zijn nog maar enkele plaatsen vrij, laat het bedrijf donderdag weten.

20 juni '24 ( 9:10)

Koopjedeal.nl stopt week na boete van ACM

Aanbiedingenwebsite koopjedeal.nl kondigt aan ermee te stoppen. Dat schrijft de site, ruim een week nadat bekend is geworden dat het bedrijf achter koopjedeal.nl een boete moet betalen vanwege nepkortingen.

20 juni '24 ( 8:30)

Komst van Taylor Swift zorgt voor 'Swiftonomics' en geeft lokale ondernemers een boost

De komst van popster Taylor Swift naar een drie keer uitverkochte Amsterdamse Johan Cruijff ArenA begin volgende maand kan de lokale economie een korte, maar merkbare boost geven. Maar economen zeggen dat de impact op de omvangrijke Nederlandse economie beperkt is, omdat mensen op andere uitgaven zullen besparen en doordat bijvoorbeeld de opbrengsten uit de ticketverkoop naar de Amerikaanse onderneming van Swift wegvloeien.

18 juni '24 (11:02)

Gemeente Veere spekt kas met toeristenbelasting

Het blijkt dat de toeristenbelasting die gemeentes ontvangen voor verblijfsgasten in hun gemeente erg lucratief kan zijn. PZC meldt dat de gemeente Veere in 2023 meer dan 10 miljoen euro aan toeristenbelasting heeft kunnen incasseren. Dat is bijna een miljoen meer dan in het jaar ervoor.

17 juni '24 (10:35)

Subsidieregeling recreatie Zuid-Holland opengesteld

De subsidieregeling voor recreatie in de provincie Zuid-Holland is sinds vorige week opengesteld. Deze is bedoeld voor projecten die bijdragen aan het uitbreiden en verbeteren van recreatiemogelijkheden in de provincie, het beter bereikbaar maken van recreatiegebieden en het stimuleren van aantrekkelijke, beleefbare, veilige en duurzame waterrecreatie. In totaal is er 2.250.000 euro beschikbaar voor de Kwaliteitsimpuls, meldt provincie Zuid-Holland.

17 juni '24 ( 8:55)

Radio Drenthe laat in zomermaanden AI-stem nieuwsbulletins lezen

Radio Drenthe laat in de zomer de nieuwsbulletins op zaterdag en zondag voorlezen door een kunstmatige stem. Dat meldt RTV Drenthe. Na de zomer wordt besloten of de omroep verder gaat met de AI-stem.

14 juni '24 (13:26)

Gelderland verwacht meer toeristen deze zomer

De provincie Gelderland is positief gesteld over de het toerisme deze zomer. Vooral campings en vakantiehuisjes lijken populair te zijn, meldt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.

14 juni '24 (10:05)

ANWB verzelfstandigt touroperating activiteiten

Fox gaat zelfstanding verder. Gert-Jan Bressers (algemeen directeur) en Richard Broekhoven (financieel directeur) nemen het bedrijfsonderdeel Touroperating middels een management buy-out over van de ANWB. De nieuwe organisatie gaat verder onder de naam Fox Reizen en blijft voor de ANWB de ledenreizen ontwikkelen en uitvoeren, meldt ANWB.

13 juni '24 (15:04)

Dineren in de wolken op 190 meter: dat kan bijna in Nederland

Dit najaar opent in Rotterdam het hoogste restaurant van de Benelux. Op een hoogte van 190 meter komt een restaurant en cocktailbar in de Zalmhaventoren. Met zijn 215 meter is deze toren de hoogste in Nederland en de hele Benelux. Vanaf hier heb je een adembenemend uitzicht op niet alleen Rotterdam, maar ook op een groot deel van de Randstad.

13 juni '24 (10:55)

Slecht weer zorgt voor veel lastminute vakantieboekingen

Meer Nederlanders zoeken lastminute elders de zon op door het matige zomerweer in ons land. Reisorganisaties TUI, Sunweb en Corendon zagen de lastminuteboekingen de afgelopen week flink stijgen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Vooral Turkije, Spanje en Griekenland zijn populair, signaleren de organisaties.