Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Hondenbrokkenmerk lanceert reclamebord speciaal voor honden

Door Redactie Nationale Recreatiegids
schedule 5 min
location_on [xx]km
Hondenbrokkenmerk lanceert reclamebord speciaal voor honden
Diverse bossen in Nederland waren onlangs het decor van de eerste reclameborden ter wereld speciaal voor honden. De borden prikkelen de zintuigen van de viervoeters. Een nieuw hondenbrokkenmerk introduceerde op originele wijze haar nieuwe, gezonde merk hondenvoer. Dat meldt Honderd.

Hondeneigenaren die vandaag of morgen door het bos lopen met hun viervoeter moeten opletten. Zij kunnen hun hond zomaar eens uit het oog verliezen als deze een spoor oppikt van de nieuwe reclameborden van hondenbrokkenmerk Honderd. 

Reclameboodschappen 

Consumenten worden dagelijks overladen met reclameboodschappen. Hondenbrokkenmerk Honderd ontwikkelde daarom een reclamebord gericht op honden. Het bord is diervriendelijk en qua formaat aangepast aan de viervoeter. Daarmee benadrukt de fabrikant dat de hond bij hen centraal staat. Het bord bevat speciale geurverspreiders die de geur van hondenbrokken afgeven. In het bord is tevens een luidspreker verwerkt die het geluid van een stille hondenfluit uitzendt. Reclame gericht op de hond dus.

Hoogleraar marketing, Efthymios Constantinides, zegt: “Deze vorm van reclame, speciaal gericht op de hond, is een wereldprimeur. De diervriendelijke toepassing van sensorische stimulanten zoals geur en geluid, zijn een uiterst krachtig middel om de aandacht van honden (en daarmee hun baasjes) te trekken.”

Fysieke kenmerken van de hond 

Het speciaal ontworpen reclamebord is afgestemd op de fysieke kenmerken van de hond. Honden ademen zo’n 300 keer per minuut en kunnen ‘stereo’ ruiken. Hun reukvermogen is dus sterk ontwikkeld. Daardoor pikken ze snel een geurspoor op. Ter vergelijk: een mens heeft 5 miljoen reukcellen; een hond heeft er tussen de 125 en 300 miljoen. Daarnaast toont onderzoek aan dat honden ongeveer vier keer beter horen dan wij. Het menselijk gehoor is beperkt tot een golflengte van 20 - 20.000 hertz. Een hond kan tonen horen binnen het bereik van 15 - 50.000 hertz. Stille hondenfluitjes beginnen meestal bij 35.000 Hz. Vindingrijk dus om met dit innovatieve billboard in te spelen op de zintuigen van de hond.

Door: Nationale Recreatiegids 

25 maart '25 ( 8:45)

Nederlanders kochten minder online maar wel meer bij buitenlandse webshops

Nederlanders kochten afgelopen jaar iets minder online. Wel deden zij meer aankopen bij buitenlandse webshops. In China werden vooral meer kleding, schoenen en klusgereedschap besteld, waardoor dat land ten koste van Duitsland voor het eerst de populairste leverancier is van onlinebestellingen. Dat meldt Thuiswinkel.org op basis van een onderzoek dat het NielsenIQ GfK liet uitvoeren.

25 maart '25 ( 8:30)

Polderbaan Schiphol langer gesloten door schittering zonnepanelen

Landende vliegtuigen op Schiphol kunnen ook de komende twee weken de Polderbaan dagelijks twee uur niet gebruiken als de zon schijnt. Er is nog geen oplossing voor de overlast die de schittering van nieuwe zonnepanelen piloten geeft. De begin deze maand ingevoerde maatregel wordt verlengd tot in ieder geval 6 april.

24 maart '25 (14:00)

Makers van Delfts blauw vrezen onzekerheid over verkopen door beleid VS

Porseleinproducent Royal Delft, de maker van Delfts blauw, vreest dat onzekerheid over het beleid in de Verenigde Staten kan drukken op de verkopen. De onzekerheid in de belangrijkste exportmarkt van het bedrijf kan invloed hebben op het consumentenvertrouwen, het toerisme en de kosten, waarschuwt Royal Delft bij zijn jaarresultaten.

24 maart '25 (11:30)

Malou Petter wil op termijn eigen talkshow

Malou Petter wil op termijn een eigen talkshow. De presentatrice sprak die ambitie zondag uit in het SBS6-programma De Oranjezondag.

24 maart '25 ( 9:30)

Spotify verwijderde carnavalshit Brabantse gelegenheidsband vanwege copyrightwet

Spotify heeft de carnavalshit Dikke Pens van het Brabantse collectief De Kapotte Kachels verwijderd omdat het nummer de copyrightwetgeving schendt. Dat heeft Spotify aan het ANP laten weten.

24 maart '25 ( 9:20)

538 Ochtendrun haalt ruim 790.000 euro op voor Prinses Máxima Centrum

De tweede editie van de 538 Ochtendrun heeft 790.542 euro opgeleverd voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Aan de loop in Amsterdam deden verschillende bekende mensen mee, zoals Gregory Sedoc, Nicolette van Dam, Bas Smit, John van den Heuvel, Frans Duijts, Florentien van der Meulen en Airen Mylene.

22 maart '25 ( 8:05)

Koffieketen Blushing van Gordon gerenoveerd

Gordon zegt sprakeloos te zijn na het zien van het resultaat van de renovatie van zijn koffieketen Blushing in Amsterdam. Beelden hiervan deelde de 56-jarige zanger vrijdag op Instagram. "In 5 dagen tijd een super metamorfose", schrijft hij bij de video.

21 maart '25 (15:12)

Nederlandse wijnboeren oogsten minder druiven door vorst en koud weer

Nederlandse wijnboeren hebben vorig jaar fors minder druiven geoogst, na het recordjaar 2023. Dit meldt de Vereniging Nederlandse Wijn Producenten (VNWP) op basis van cijfers van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). De lage opbrengst is het gevolg van onder meer nachtvorst in het voorjaar en nat en koud weer in mei en juni. De verwachting was al dat de oogst lager zou zijn, maar de gevolgen zijn volgens de vereniging groter dan verwacht.

21 maart '25 ( 9:30)

Stichting Marc de Hond brengt boek met levensportretten uit

De stichting die is opgericht ter nagedachtenis aan Marc de Hond brengt een boek uit met dertig profielen van mensen die een 'levensportret' hebben achtergelaten. Het fotoboek Hoe wil ik herinnerd worden? verschijnt vrijdag. Stichting Levensportret produceert al twee jaar videoboodschappen van terminaal zieke mensen voor hun nabestaanden.

21 maart '25 ( 9:15)

Consumentenvertrouwen in maart verder afgenomen

Het consumentenvertrouwen is in maart verder afgenomen vergeleken met een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De stemming onder consumenten verslechterde voor de zesde maand op rij. Consumenten waren deze maand negatiever over de economie dan in februari. Ook vonden ze de tijd voor grote aankopen ongunstiger dan een maand eerder.