Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Nieuw actieprogramma Toerisme en Recreatie Noord-Limburg

Door Redactie Nationale Recreatiegids
schedule 5 min
location_on [xx]km
Nieuw actieprogramma Toerisme en Recreatie Noord-Limburg
Acht samenwerkende gemeenten uit de regio Noord-Limburg hebben het nieuwe Actieprogramma Toerisme en Recreatie opgesteld. De Noord-Limburgse gemeenten Beesel, Bergen, Gennep, Horst aan de Maas, Mook en Middelaar, Peel en Maas, Venlo en Venray geven de komende drie jaar samen uitvoering aan het actieprogramma.

De ambitie is om samen met partners de vrijetijdssector tot ‘een stuwende sector’ in Noord-Limburg te maken. De vrijetijdssector is een belangrijke speler in de regio. De sector is van groot belang voor de economie en de werkgelegenheid in de regio. Binnen het programma is de focus verlegd van toerisme als doel naar toerisme als middel. Het realiseren van meer bestedingen door bezoekers is geen doel op zich meer, maar juist het positieve effect voor de toeristische sector én Noord-Limburg is het belangrijkste. Daarnaast richten de gemeenten zich niet meer alleen op de inkomende toerist maar juist óók op recreatie door de eigen bewoners. Dit is een ambitie die naast economisch toegevoegde waarde ook toegevoegde waarde biedt voor de omgeving en bewoners in de Gezondste Regio.

Janine van Hulsteijn, wethouder en bestuurlijk trekker Toerisme en Recreatie van de Regio Noord-Limburg laat weten: ‘Het nieuwe actieprogramma is tot stand gekomen na interviews en sessies met ondernemers en andere belanghebbenden in de sector. De samenwerking met gemeenten en ondernemers is verder versterkt. Er ligt nu een plan met draagvlak waar we gezamenlijk de schouders onder zetten.

Dertig ondernemers

De regio wil samen met ondernemers Noord-Limburg toeristisch en recreatief verder ontwikkelen en op de kaart te zetten. Dit doen we door onder andere projecten mogelijk te maken op het gebied van dagrecreatie en verblijfsrecreatie en met het stimuleren van cross-overs. De gemeenten werken samen met ondernemers aan dit programma. Onder andere het project vitale vakantieparken is hieruit naar voren gekomen. Zo’n dertig ondernemers zijn al geholpen om hun bedrijfsvoering te verbeteren vanuit dit  programma, waardoor er een kwaliteitsverbetering heeft plaatsgevonden.

Noord Limburg kent veel mooie parels, die met de juiste marketing onder de aandacht kunnen worden gebracht bij onze bewoners en toeristen, nationaal en internationaal.’

Door: Nationale Recreatiegids

05 december '24 ( 9:20)

Aantal pakket- en maaltijdbezorgers met 75% gestegen

Het aantal pakket- en maaltijdbezorgers is in vier jaar tijd met 75 procent gestegen. Vorig jaar werkten er naar schatting zo'n 124.000 bezorgers, vier jaar eerder waren dit er nog 71.000. Dat blijkt uit cijfers van het UWV.

05 december '24 ( 8:50)

Webwinkel bol legt verkoop zwaarden uit Harry Potter-franchise stil

Webwinkel bol heeft de verkoop van replica's van een zwaard uit de Harry Potter-franchise voorlopig stilgelegd, omdat ze in Japan zijn teruggeroepen. Dat bevestigt een woordvoerster van het bedrijf na berichtgeving door het AD. Het zwaard werd niet door de webwinkel zelf verkocht, maar door een partner die het product op bol aanbood.

04 december '24 ( 8:45)

Vakbond CNV maakt zich zorgen over doorstart Stella Fietsen

Vakbond CNV maakt zich grote zorgen over de positie van medewerkers van failliete e-bikefabrikant Stella, na de aangekondigde doorstart in afgeslankte vorm. Volgens CNV-bestuurder Kaj Gründemann is er nog steeds geen duidelijkheid over wat de heropening van Stella op 1 maart 2025 betekent voor het personeel.

03 december '24 (15:30)

Poppodium Paradiso gaat samenwerken met Ticketswap: dooverkoop kaartjes met winst niet meer mogelijk

Mensen die een kaartje hebben gekocht voor een concert in Paradiso in Amsterdam kunnen hun kaartje voortaan niet meer met winst doorverkopen. Het poppodium is een samenwerking aangegaan met Ticketswap, waardoor kaartjes alleen nog voor de originele prijs verkocht mogen worden.

03 december '24 ( 9:00)

DPG Media test weigeren persoonlijke data tegen betaling

De Belgische uitgeverij DPG Media, het bedrijf dat in Nederland achter onder meer het AD, de Volkskrant en NU.nl zit, test in Nederland en België of onlinebezoekers van de nieuwswebsites van het bedrijf willen betalen om geen persoonlijke data te hoeven delen. Dit bevestigt een woordvoerster van DPG Media na berichtgeving door de Belgische krant De Tijd.

03 december '24 ( 8:55)

Campers vliegen de deur uit: 2024 op een na beste jaar voor de sector

De verkoop van nieuwe campers in Nederland is tot en met november met 11 procent gestegen tot 2413 stuks. Daarmee stevent 2024 af op het op een na beste jaar ooit voor de sector, zo meldt brancheorganisatie Kampeer en Caravan Industrie (KCI). Naar verwachting worden er in december nog ongeveer zestig campers geregistreerd. Alleen in het coronajaar 2021 werden er met ruim 3000 exemplaren meer nieuwe campers verkocht.

03 december '24 ( 8:35)

Vestigingen van e-bikemerk Stella Fietsen gaan pas 1 maart weer open

De vestigingen van e-bikemerk Stella Fietsen gaan pas op 1 maart weer open, omdat de onderneming "aanzienlijk zal worden afgeschaald", maakte het bedrijf maandag bekend. Tot die tijd zal er geen verkoop en service plaatsvinden. Ook werd bekend dat de noodlijdende onderneming wordt overgenomen door investeringsmaatschappij Scheybeeck.

03 december '24 ( 8:30)

Deel van filialen The Body Shop maakt doorstart

Een deel van de filialen van cosmeticawinkelketen The Body Shop maakt een doorstart. Dat meldt curator Cedric de Breet. De Duitse ondernemer Stefan Herzberg neemt met zijn bedrijf SHG Retail ten minste vijf vestigingen over. Ook zelfstandige ondernemers, die buiten het faillissement vielen, kunnen verder met hun zaak.

02 december '24 (12:05)

E-bikemerk Stella Fietsen maakt doorstart

E-bikemerk Stella Fietsen maakt een doorstart in "afgeslankte vorm". Dat heeft curator Frans van Oss maandag bekendgemaakt. Welk bedrijf Stella Fietsen overneemt en hoe deze vorm er precies uitziet, is nog niet bekend. "De overnemende partij zal nadere informatie verstrekken op de website van Stella zelf", aldus de curator.

02 december '24 ( 9:00)

Consumenten hebben minder met pin betaald tijdens Black Friday

Consumenten hebben op Black Friday minder vaak gepind aan de winkelkassa dan vorig jaar. Dat meldt de Betaalvereniging Nederland. Het aantal pintransacties bedroeg bijna 19 miljoen, een daling van 5 procent in vergelijking met Black Friday een jaar terug. Dat cijfer ligt ook 5 procent lager dan het aantal pinbetalingen op een gewone vrijdag in oktober, aldus de Betaalvereniging.