Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

CultuurWerkt! verwelkomt nieuwe leden Raad van Toezicht

Door Redactie Nationale recreatiegids
schedule 6 min
location_on [xx]km
Stichting CultuurWerkt! heeft na vandaag een vernieuwde Raad van Toezicht. Het toezichtsorgaan verwelkomt Suzanne van der Cammen, Kheiredinne Moussaoui en Hans Moolhuijsen als respectievelijk lid, secretaris en penningmeester. Zij voegen zich bij voorzitter Suzanne van Dommelen en vice-voorzitter Michael Huijser. Tegelijkertijd zijn oud-voorzitter Eric Traa en leden Aukje Nauta en Kassandra Dommisse afgetreden. Dit meldt Stichting CultuurWerkt!. 

Nieuwbenoemd voorzitter Suzanne van Dommelen, in het dagelijks leven Zakelijk Directeur van TivoliVredenburg, is blij met de nieuwe aanwas: “Ik vind het ontzettend leuk dat de nieuwe samenstelling van de raad heel divers is. Er is een mooie mix in leeftijd, geslacht en achtergrond. Ook qua werkervaring in de culturele wereld dan wel het bedrijfsleven is het mooi in balans. Dat geeft een frisse kijk op de zaken. En natuurlijk heel belangrijk: alle leden van de raad zijn gepassioneerd over het belang van kunst en cultuur voor het bedrijfsleven.”

“Ik zie als mijn belangrijkste doel als nieuwe voorzitter om onze nieuwe raad zo goed mogelijk te laten functioneren als team om al die rollen te kunnen invullen. Zodat we samen van maximale toegevoegde waarde kunnen zijn voor CultuurWerkt! in het volbrengen van haar missie.

Nieuwe leden raad van toezicht

De raad heeft met de nieuwe leden haar expertise versterkt op het gebied van HR en (online) strategie-ontwikkeling. Hieronder volgt een kort overzicht van de nieuwe leden en hun achtergrond.

Hans Moolhuijsen

Hans Moolhuijsen is Financieel Directeur van Sena en penningmeester van het Filmtheater in Hilversum. De carrière van Moolhuijsen kenmerkt zich door financiële rollen bij onder meer ManpowerGroup en Randstad. Hij is daardoor logischerwijs verantwoordelijk voor de financiële portefeuille binnen de Raad van Toezicht.

Suzanne van der Cammen

Suzanne van der Cammen is Marketing Director bij Indeed,verantwoordelijk voor België en Nederland. Eerder was ze werkzaam als marketingdirecteur bij YoungCapital en Randstad. Binnen de Raad van Toezicht houdt Van der Cammen toezicht op de portfolio’s HR en Marketing.

Kheiredinne Moussaoui

Kheiredinne Moussaoui is vastgoedontwikkelaar a.i. bij de Politie. Eerder groeide hij bij de Royal Schiphol Group uit van trainee tot Strategisch adviseur van de COO. Moussaoui combineert zijn functie als secretaris binnen de Raad van Toezicht met meerdere nevenactiviteiten, is voorzitter van NZF, examinator bij de Hogeschool van Amsterdam en is onder andere ambassadeur van de Veerstichting.

CultuurWerkt!

CultuurWerkt! is hét culturele platform voor werkend Nederland. Vol cultureel aanbod met gezond voordeel en een veelzijdig online magazine. Het magazine inspireert met diepte-interviews, recensies, video’s en podcasts. Daarnaast vind je een overzicht van meer dan 120 activiteiten waaronder musicals, dans, toneel, musea, concerten en kindervoorstellingen. 

Door: Nationale Recreatiegids

25 april '24 ( 8:32)

Marechaussee Schiphol vol aan de bak: drukke meivakantie op de planning

De drukke meivakantie op Schiphol betekent ook dat de Koninklijke Marechaussee vol aan de bak moet. Volgens een woordvoerder is de bezetting "goed gevuld". "Als het heel druk wordt, dan leggen we onze prioriteiten bij de vertrekkende en overstappende passagiers, zodat niemand zijn vlucht hoeft te missen. Het kan dan zijn dat je bij aankomst iets langer moet wachten bij de paspoortcontrole."

25 april '24 ( 8:30)

Meivakantie in eigen land voor veel Nederlanders

Deze meivakantie kiest 42 procent van de vakantiegangers voor een vakantie in eigen land. Dat blijkt uit onderzoek van de ANWB onder ruim duizend Nederlanders van 18 jaar en ouder die op vakantie gaan tussen 27 april en 12 mei. "Nederland past goed bij een kortere vakantie: de kust, bos en heide, maar ook historische steden en dorpen worden graag bezocht", aldus de organisatie.

23 april '24 (13:56)

Nederlanders willen wel verduurzamen, maar dat moet ook goed zijn voor de portemonnee

In Nederland spreekt driekwart van de mensen hun zorgen uit over het klimaat en vindt dat er wat aan moet gebeuren om klimaatverandering te remmen. Toch is er bij slechts de helft van de Nederlanders een gevoel van persoonlijke verantwoordelijkheid. Ook leiden klimaatzorgen nauwelijks tot gedragsverandering. Dat laatste gaat voornamelijk over mensen met een hoog inkomen en een hbo- of wo-opleiding. Dit blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de Protestantse Theologische Universiteit (PThU). In meer dan de helft van de onderzochte situaties zijn Nederlanders niet bereid om hun leefstijl te veranderen ten gunste van het klimaat. Als mensen al bereid zijn tot verandering dan is dat met name vanuit een financieel oogpunt: als niet-duurzaam gedrag meer geld kost dan duurzaam gedrag, meldt SCP.

22 april '24 (10:56)

Hogere prijzen en extreem weer weerhouden Nederlanders niet van boeken vakantie

Er zijn meer mensen die er dit jaar op uit gaan voor een vakantie. Waar vorig jaar acht op de tien Nederlanders aangaf dat zij vakantieplannen hebben, is dat dit jaar negen op de tien mensen. Daarbij valt op dat duurzaamheid, stijgende kosten en extreem weer een belangrijke rol spelen bij het maken van een vakantiekeuze. Ook heeft iets meer dan de helft van de Nederlanders een vakantie geboekt en heeft 39 procent de intentie om dat nog te doen. Hierbij blijkt vooral mei een populaire vakantiemaand te zijn; 1 op de 5 Nederlanders gaat deze maand op vakantie, meldt NBTC.

19 april '24 (10:41)

Vanaf nu is de natuur ook een artiest (die daar geld aan kan verdienen)

De zingende vogeltjes of kabbelende watertjes die je in veel muzieknummers hoort kunnen vanaf nu aangemerkt worden als ‘muzikant’. Het staat artiesten vrij om de natuur mee te nemen in de artiestenlijst, waardoor het ook voor deze ‘artiest’ mogelijk wordt om royalty’s te ontvangen, meldt NOS.

18 april '24 (11:32)

Minimumloon toch niet met 1,2 procent extra omhoog: Eerste Kamer stemt tegen spoedwet

Het leek er even op dat het minimumloon met 1,2 procent extra verhoogd zou worden, maar dit gaat niet door. De Eerste Kamer stemde woensdag tegen. Dit betekent dat er per 1 juli dus geen extra verhoging van het minimumloon plaatsvindt, meldt Rijksoverheid.

16 april '24 (11:54)

Reisbranche wil 'flexdagen' rondom schoolvakanties

Reiskoepel ANVR wil meer flexibiliteit rondom de schoolvakanties en roept de formerende partijen op 'flexdagen' mogelijk te maken, om de vakantiedrukte beter te spreiden. Zonder spreiding lopen prijzen in het hoogseizoen verder op, om te compenseren voor de onderbezetting buiten het piekseizoen, zegt ANVR-directeur Frank Oostdam.

15 april '24 (16:54)

‘Nederlanders besteden hun vrije tijd actief en gevarieerd’

Nederlanders besteden graag hun vrije tijd actief en gevarieerd. Daarbij besteden ze ook tijdens een dagje uit, blijkt uit een recent onderzoek naar uithuizige vrijetijdsmarkt van I&O Research, in opdracht voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In het Nederlandse Vrijetijdsonderzoek (NVTO) wordt inzicht gegeven in de vrijetijdsactiviteiten buitenshuis. In totaal hebben 28.145 respondenten de vragenlijst ingevuld, over de periode van november 2022 tot november 2023, meldt NBTC. 

15 april '24 (15:26)

Utrechtse Jaarbeurs voor het eerst sinds coronapandemie weer winstgevend

De Jaarbeurs in Utrecht heeft afgelopen jaar voor het eerst sinds de coronacrisis weer winst gemaakt. De evenementenlocatie organiseerde vooral meer beurzen in het buitenland, onder meer in Thailand, Vietnam en de Verenigde Arabische Emiraten. In de Jaarbeurs zelf waren vorig jaar minder grote evenementen.

12 april '24 ( 9:37)

Touroperators bereiken de meeste mensen via TV

Touroperators maken het meest gebruik van reclame op televisie. Dat neemt bijna 40 procent van de totale advertenties in beslag. De reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44 procent). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien reclames aanzienlijk minder vaak, blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope. Voor het onderzoek zijn 7.000 Nederlanders ondervraagd, meldt Multiscope.