Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Geen BBB Maastricht horecavakbeurs dit jaar, verplaatst naar oktober 2021

Door Redactie Nationale recreatiegids
schedule 4 min
location_on [xx]km
BBB Maastricht maakt bekend dat de oudste horecavakbeurs van Nederland voor het eerst in 66 jaar wordt verplaatst. BBB Maastricht stond gepland van 12 tot en met 14 oktober en de verwachtingen waren hooggespannen. Nog nooit eerder waren de plannen zo veelzijdig en nog nooit eerder was het belang van de beurs zo groot. De horecasector, die zo hard getroffen wordt door corona, heeft meer dan ooit behoefte aan positiviteit, aan elkaar ontmoeten en aan inspiratie. Toch bleken de onzekerheden rondom Covid-19 te groot om de kwaliteit waar BBB Maastricht voor staat dit jaar te kunnen garanderen. BBB Maastricht 2020 vindt om die reden plaats op 11, 12 en 13 oktober 2021. Dit meldt BBB Maadtricht.

BBB Maastricht ontmoetingsplaats voor horecaprofessionals

Al meer dan 65 jaar is BBB Maastricht de ontmoetingsplek voor horecaprofessionals uit alle segmenten. Naast een groot deelnemersveld, presenteerde de beurs dit jaar een zeer gevarieerd en interactief programma aan presentaties, proeverijen, workshops, kook-, barista, -en bartenderwedstrijden en netwerkmogelijkheden.
 
Het Covid-19 protocol lag klaar en de beurs kon in een veilige, ‘coronaproof’ omgeving plaatsvinden, volledig in lijn met de richtlijnen van het RIVM. Toch heeft de directie van MECC Maastricht in samenspraak met het team BBB Maastricht en belangrijke stakeholders besloten de beurs te verplaatsen naar 2021.
 

Corona

Silvie Slachter, beursmanager BBB Maastricht: "Het programma stond als een huis, maar hoe graag we ook willen doorgaan en hoe hard we het ook geprobeerd hebben, gebleken is dat de aanhoudende onzekerheid en de emotie die corona met zich meebrengt op dit moment helaas onoverbrugbaar is. Het BBB-team heeft zich enorm ingezet om een succesvolle én veilige beurs neer te zetten en het is dan ook een grote teleurstelling om nu deze moeilijke beslissing te moeten nemen."
 

More Horeca Success

BBB gaat voor ‘More Horeca Success’ voor horecaondernemers – en toeleveranciers en zal zich ook komende periode inzetten om het succes van de horecasector te vergroten door het organiseren van kleinschalige evenementen. Nadere details hierover zullen op korte termijn bekend gemaakt worden.
 
Door: ANP
 
25 april '24 ( 8:32)

Marechaussee Schiphol vol aan de bak: drukke meivakantie op de planning

De drukke meivakantie op Schiphol betekent ook dat de Koninklijke Marechaussee vol aan de bak moet. Volgens een woordvoerder is de bezetting "goed gevuld". "Als het heel druk wordt, dan leggen we onze prioriteiten bij de vertrekkende en overstappende passagiers, zodat niemand zijn vlucht hoeft te missen. Het kan dan zijn dat je bij aankomst iets langer moet wachten bij de paspoortcontrole."

25 april '24 ( 8:30)

Meivakantie in eigen land voor veel Nederlanders

Deze meivakantie kiest 42 procent van de vakantiegangers voor een vakantie in eigen land. Dat blijkt uit onderzoek van de ANWB onder ruim duizend Nederlanders van 18 jaar en ouder die op vakantie gaan tussen 27 april en 12 mei. "Nederland past goed bij een kortere vakantie: de kust, bos en heide, maar ook historische steden en dorpen worden graag bezocht", aldus de organisatie.

23 april '24 (13:56)

Nederlanders willen wel verduurzamen, maar dat moet ook goed zijn voor de portemonnee

In Nederland spreekt driekwart van de mensen hun zorgen uit over het klimaat en vindt dat er wat aan moet gebeuren om klimaatverandering te remmen. Toch is er bij slechts de helft van de Nederlanders een gevoel van persoonlijke verantwoordelijkheid. Ook leiden klimaatzorgen nauwelijks tot gedragsverandering. Dat laatste gaat voornamelijk over mensen met een hoog inkomen en een hbo- of wo-opleiding. Dit blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de Protestantse Theologische Universiteit (PThU). In meer dan de helft van de onderzochte situaties zijn Nederlanders niet bereid om hun leefstijl te veranderen ten gunste van het klimaat. Als mensen al bereid zijn tot verandering dan is dat met name vanuit een financieel oogpunt: als niet-duurzaam gedrag meer geld kost dan duurzaam gedrag, meldt SCP.

22 april '24 (10:56)

Hogere prijzen en extreem weer weerhouden Nederlanders niet van boeken vakantie

Er zijn meer mensen die er dit jaar op uit gaan voor een vakantie. Waar vorig jaar acht op de tien Nederlanders aangaf dat zij vakantieplannen hebben, is dat dit jaar negen op de tien mensen. Daarbij valt op dat duurzaamheid, stijgende kosten en extreem weer een belangrijke rol spelen bij het maken van een vakantiekeuze. Ook heeft iets meer dan de helft van de Nederlanders een vakantie geboekt en heeft 39 procent de intentie om dat nog te doen. Hierbij blijkt vooral mei een populaire vakantiemaand te zijn; 1 op de 5 Nederlanders gaat deze maand op vakantie, meldt NBTC.

19 april '24 (10:41)

Vanaf nu is de natuur ook een artiest (die daar geld aan kan verdienen)

De zingende vogeltjes of kabbelende watertjes die je in veel muzieknummers hoort kunnen vanaf nu aangemerkt worden als ‘muzikant’. Het staat artiesten vrij om de natuur mee te nemen in de artiestenlijst, waardoor het ook voor deze ‘artiest’ mogelijk wordt om royalty’s te ontvangen, meldt NOS.

18 april '24 (11:32)

Minimumloon toch niet met 1,2 procent extra omhoog: Eerste Kamer stemt tegen spoedwet

Het leek er even op dat het minimumloon met 1,2 procent extra verhoogd zou worden, maar dit gaat niet door. De Eerste Kamer stemde woensdag tegen. Dit betekent dat er per 1 juli dus geen extra verhoging van het minimumloon plaatsvindt, meldt Rijksoverheid.

16 april '24 (11:54)

Reisbranche wil 'flexdagen' rondom schoolvakanties

Reiskoepel ANVR wil meer flexibiliteit rondom de schoolvakanties en roept de formerende partijen op 'flexdagen' mogelijk te maken, om de vakantiedrukte beter te spreiden. Zonder spreiding lopen prijzen in het hoogseizoen verder op, om te compenseren voor de onderbezetting buiten het piekseizoen, zegt ANVR-directeur Frank Oostdam.

15 april '24 (16:54)

‘Nederlanders besteden hun vrije tijd actief en gevarieerd’

Nederlanders besteden graag hun vrije tijd actief en gevarieerd. Daarbij besteden ze ook tijdens een dagje uit, blijkt uit een recent onderzoek naar uithuizige vrijetijdsmarkt van I&O Research, in opdracht voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In het Nederlandse Vrijetijdsonderzoek (NVTO) wordt inzicht gegeven in de vrijetijdsactiviteiten buitenshuis. In totaal hebben 28.145 respondenten de vragenlijst ingevuld, over de periode van november 2022 tot november 2023, meldt NBTC. 

15 april '24 (15:26)

Utrechtse Jaarbeurs voor het eerst sinds coronapandemie weer winstgevend

De Jaarbeurs in Utrecht heeft afgelopen jaar voor het eerst sinds de coronacrisis weer winst gemaakt. De evenementenlocatie organiseerde vooral meer beurzen in het buitenland, onder meer in Thailand, Vietnam en de Verenigde Arabische Emiraten. In de Jaarbeurs zelf waren vorig jaar minder grote evenementen.

12 april '24 ( 9:37)

Touroperators bereiken de meeste mensen via TV

Touroperators maken het meest gebruik van reclame op televisie. Dat neemt bijna 40 procent van de totale advertenties in beslag. De reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44 procent). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien reclames aanzienlijk minder vaak, blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope. Voor het onderzoek zijn 7.000 Nederlanders ondervraagd, meldt Multiscope.