18 oktober 2018 om 14:51
< 1 min lezen

Festivals strijden samen tegen wegwerpplastic

Op het Amsterdam Dance Event (ADE) is gisteren de campagne Plastic Promise gelanceerd, om verantwoord plasticgebruik binnen de evenementenindustrie te stimuleren.

Het doel van Plastic Promise is op evenementen binnen drie jaar minimaal vijftig procent van alle plastic wegwerpartikelen zoals bekers, borden, bestek en regenponcho’s te vervangen door herbruikbare producten. De campagne richt zich op organisatoren van festivals, sport- en zakelijke evenementen, drankmerken en andere leveranciers. Bedrijven kunnen zich aanmelden via het platform van Plastic Promise en hun doelen bekendmaken.

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat en dj Sam Feldt gaven het startschot van de landelijke actie. “Het is bizar als je ziet hoeveel plastic bekers, rietjes en frietbakjes we produceren om die vervolgens maar één keertje te gebruiken. Zonde!”, aldus Van Veldhoven. De staatssecretaris noemt het initiatief een “hele forse stap op weg” naar een brede aanpak voor een toekomst zonder wegwerpplastic.

Onder meer het ADE, AB InBev, Coca-Cola, Grolsch, Heineken en ID&T hebben zich bij Plastic Promise aangesloten.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van ondernemen
    • Evenementen

    ROSALÍA treedt in april op in Ziggo Dome

    Gisteren om 15:28
    • Evenementen

    Dit zijn de eerste namen van Royal Park Live in tuin Paleis Soestdijk

    Gisteren om 13:33

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland