booking.com kantoor met megafoon
27 juni 2025 om 10:24
< 1 min lezen

Booking.com reageert op massaclaim van Consumentenbond

Hotelboekingssite Booking.com stelt transparant te werken richting reizigers die via het platform boeken, en wijst alle aantijgingen die het tegendeel beweren van de hand. Daarmee reageert het bedrijf op een massaclaim van de Consumentenbond en stichting Consumenten Competition Claims, die Booking.com beschuldigen van kunstmatig hoge hotelprijzen. "Momenteel zijn we de inhoud van deze claim aan het beoordelen en zullen daarop reageren", aldus Booking.com.

Volgens de Consumentenbond heeft de hotelboekingssite jarenlang concurrentieregels geschonden, en daarom zou een vergoeding voor consumenten op zijn plaats zijn.

De schade kan uiteenlopen van tientallen tot enkele honderden euro’s per consument. In totaal gaat het volgens de bond om honderden miljoenen euro’s aan schade. De website van de Consumentenbond lag donderdagochtend tijdelijk plat, door de grote drukte van mensen die zich willen aanmelden voor de massaclaim tegen Booking.com.

Relevante artikelen

Alles van ondernemen
    • Ondernemen

    Schulden in recreatiebedrijven vaak problematisch

    Vandaag om 15:50
    • Ondernemen

    Nieuw project stimuleert natuurinclusief ondernemen in Zeeuwse vrijetijdssector

    Gisteren om 10:46

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland