Werkgevers verdienen geld met de Traploopweek.

Door Redactie Nationale Recreatiegids
3 min

AMERSFOORT - Het Diabetes Fonds en de campagne 30minutenbewegen van het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) organiseren van 26 september tot 2 oktober, de 5e editie van de Nationale Traploopweek.

Al 175 organisaties meldden zich aan voor dit evenement, waarmee we aandacht vestigen op het belang van dagelijks bewegen, ook tijdens het werk, om diabetes type 2 te voorkomen. Uit recent onderzoek van NISB en Diabetes Fonds dat vorige week werd gepubliceerd blijkt het verbluffende resultaat: door werknemers te stimuleren om meer te bewegen kunnen werkgevers jaarlijks tot 930 miljoen euro besparen.

Clemènce Ross, directeur van NISB: 'De Traploopweek is een laagdrempelige manier voor deze bedrijven om werknemers op een ludieke manier te stimuleren dagelijks wat meer beweging te nemen. Zo kom je veel makkelijker aan je 30 minuten bewegen per dag. Het mes snijdt aan twee kanten: de werknemer wordt fitter en zoals inmiddels door TNO en PWC is aangetoond levert meer bewegen de werkgever veel geld op'.

BertKuipers, directeur van het Diabetes Fonds: 'De trap is voor ons een symbool om te laten zien dat je bewegen makkelijk kunt inpassen in je dagelijkse (werk)patroon. Om daarmee diabetes type 2 te voorkomen, want dat is een steeds ernstiger bedreiging voor de volksgezondheid'.

© Nationale Recreatiegids