NBTC wil toeristisch seizoen Nederlandse kust verlengen
Essentie van de kust
Nederland beschikt over een prachtige kust die een grote aantrekkingskracht uitoefent op binnen- en buitenlandse bezoekers. Met name bij Duitsers en Belgen is de Nederlandse kust populair. De concurrentie is echter groot. Om het aantal aankomsten vanuit België en Duitsland en daarmee de toeristische bestedingen aan de Nederlandse kust te vergroten, blijft het belangrijk om de grote diversiteit en het onderscheidend karakter van onze kust onder de aandacht te brengen. In de communicatiestrategie keert NBTC terug naar de essentie van de kust, wat goed past bij de trend gezond en bewust leven; natuur, puur, rust, ruimte, authenticiteit en de fysieke beleving van de elementen.
Het weer en de elementen
In de nieuwe campagne komt de strategie tot uiting in een natuurlijke en authentieke propositie waarin de vier elementen en de zintuigelijke ervaring centraal staan. Het weer/de elementen wordt juist gebruikt als bezoekmotief het hele jaar door. De allweather-benadering wordt zichtbaar in acties die gericht zijn op verblijf aan de kust in zowel de koude als warme maanden. Een eerste pilot vond plaats in 2013 met de actie Uitwaaien, die richtte op de maanden oktober t/m februari. Komend najaar krijgt deze actie een vervolg.
Met de campagne focust NBTC zich in beide landen op twee belangrijke, kansrijke doelgroepen voor een vakantie aan de Nederlandse kust: de postmoderns en de traditionals.
© Nationale Recreatiegids