4 maart 2014 om 11:43
< 1 min lezen

100 innovaties in toerisme

Wie op de hoogte wil blijven van de laatste trends en innovaties op het gebied van toerisme kan van 5 t/m 9 maart terecht op de ITB Travel Trade Show in Berlijn. Op hun website worden nu al 100 innovaties beschreven die de organisatoren wereldwijd hebben opgepikt.

De Top drie:

1. Deur naar een andere stad
Deze gimmick is bedacht door de Franse Spoorwegen SNCF om treinreizigers in Parijs nieuwsgierig te maken naar de bestemmingen die je met de trein kunt bereiken. Een innovatieve reclame dus.
Kleurrijke deuren met daarop de naam van de bestemming trekken de aandacht.
Als je de deur opent dan wordt er een livestream op een scherm afgebeeld vanaf de betreffende locatie. Er wordt zelfs interactief ingespeeld op de nieuwsgierige bezoeker.
De campagne werd bedacht door reclamebureau TBWA

2. Gratis metrokaartje als beloning voor gezond gedrag
Een ludieke actie van het Russisch Olympisch Committee om de bewoners van Moskou letterlijk actief te betrekken bij de Olympische Spelen in Sotchi. In ruil voor 30 kniebuigingen, kon je een gratis metrokaartje verdienen. De aktie duurde precies een maand en was natuurlijk ook bedoeld om de gezondheid van de russen te bevorderen.

3. Lichtgevend pad
In Campbridge is een pad aangelegd dat overdag licht absorbeert en die ‘s nachts weer uitstraalt. Het pad is een attractie op zich en bevordert ook de veiligheid. De leverancier is Pro-tec sufacing ltd. Ook in Nederland staat zo’n lichtgevend pad in de planning; de sterrennacht van Van Gogh.

© Nationale Recreatiegids

Relevante artikelen

Alles van evenementen
    • Evenementen

    Primeur voor Koninklijk Concertgebouworkest: eerste optreden in Ziggo Dome

    Vandaag om 16:18
    • Evenementen

    Kaarten voor Top 2000 Café binnen een uur uitverkocht

    Vandaag om 12:15

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland