Koningsdag in Maastricht trekt meer dan 2 miljoen kijkers
Met 2.002.000 kijkers is de registratie van de rondgang door de Limburgse hoofdstad iets beter bekeken dan de Koningsdagregistratie van vorig jaar. Toen zagen zo'n 1,89 miljoen mensen hoe koning Willem-Alexander en zijn gezin een bezoek brachten aan de High Tech Campus in Eindhoven. Het jaar daarvoor, toen Koningsdag vanwege de coronamaatregelen voornamelijk thuis en online gevierd moest worden, keken er 2,2 miljoen mensen naar de opening van de digitale kleedjesmarkt door koningin Máxima en haar dochters.
Op de vijfde plaats in de kijkcijferlijst is nog een programma met een koninklijk tintje te vinden, namelijk een special van Blauw Bloed. Naar de documentaire In voor- en tegenspoed, 20-jarig huwelijk Willem-Alexander en Máxima keken op primetime op NPO 1 ruim 1 miljoen mensen. De samenvatting van het bezoek aan Maastricht werd op dezelfde zender rond 19.00 uur gezien door 926.000 mensen.
Koningsdag vanaf Paleis Soestdijk van Omroep Max werd 's middags rond 13.45 uur op NPO 1 gezien door 567.000 mensen. De Tijd voor Max-uitzending vanaf dezelfde locatie trok om 16.15 uur 418.000 kijkers.
Door: ANP