HEMA wint Gouden Loeki met kerstreclame

Door ANP
2 min
De Gouden Loeki voor beste tv-commercial van het jaar is gewonnen door warenhuis HEMA en reclamebureau Hotel L'Amour. Zij kregen de prijs voor hun kerstspotje waarin Siepie en Takkie, bekend uit de verhalen van Jip en Janneke, de hoofdrol spelen.

De winnende reclame is een vervolg op de sinterklaascommercial van HEMA. Daarin kwam de Siepie-knuffel via een omweg in Nederland bij haar nieuwe 'baasje' terecht. In het kerstspotje speelt Siepie in haar eentje, terwijl op de achtergrond het liedje All By Myself klinkt. Ze bedenkt een plan om de feestdagen niet alleen door te brengen, en dat lukt: vriendje Takkie ligt onder de kerstboom.

Het is voor zowel HEMA als Hotel L'Amour de eerste keer dat ze de Gouden Loeki binnenslepen. De tweede prijs, de Zilveren Loeki, ging naar Calvé en Alfred International voor hun commercial Calvé Pindakaas 75 jaar en de Bronzen Loeki werd gewonnen door KPN en Dentsu Creative Amsterdam met Dat is entertainment zoals jij het wilt.

In totaal hebben bijna 68.000 mensen hun stem uitgebracht.