pinnen supermarkt
28 april 2025 om 11:14
< 1 min lezen

Uitzending Lubach over dure boodschappen in Nederland 430.000 keer bekeken

De uitzending van Lubach over de dure boodschappen in de Nederlandse supermarkten is binnen twee dagen meer dan 430.000 keer op YouTube bekeken. Het is daarmee het eerste item van het programma van Arjen Lubach sinds de overstap naar RTL dat op YouTube binnen deze termijn deze kijkcijfers haalt.

In de speciale uitzending van afgelopen donderdag betoogden Lubach en zijn team dat A-merkfabrikanten “keihard misbruik maken” van de Nederlandse consument. Volgens het programma hebben grote fabrikanten veel macht en rekenen zij hogere prijzen aan Nederlandse supermarkten dan aan Duitse. Ook gebruiken ze volgens het programma trucs zodat Nederlandse supermarkten hun producten niet uit goedkopere landen kunnen halen.

Diverse A-merkfabrikanten stelden vrijdag, na de uitzending van Lubach, aan het ANP dat Nederlandse supermarkten veel promoties en aanbiedingen hebben, waardoor consumenten aan de kassa ongeveer evenveel betalen voor boodschappen als in omringende landen. Volgens de A-merken stellen supermarkten de prijzen en hun promotiebeleid vast.

RTL deelt geen concrete kijkcijfers van streamingdienst Videoland, waar het programma van Lubach ook terug te zien is.

Relevante artikelen

Alles van entertainment
    • Entertainment

    Nieuwe editie van Trouwmarathon 100% NL op komst

    Gisteren om 10:48
    • Entertainment

    Regionale omroepen vanaf volgend jaar te zien op NPO Start

    11 december 2025 om 09:02

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland