Concertgebouworkest wil met nieuwe campagne jongeren bereiken
19 september 2022 om 16:22
< 1 min lezen

Concertgebouworkest wil met nieuwe campagne jongere doelgroep bereiken

Afgelopen donderdag is het Concertgebouworkest begonnen met hun Essentials-campagne. Hiermee worden de werken bedoeld 'die iedereen gehoord moet hebben'. Met de campagne wil het orkest een nieuwe doelgroep bereiken die minder bekend is met deze klassiekers. Dit meldt Entertainment Business. 

De campagne is gericht op een nog (relatief) jonge doelgroep. Volgens het orkest gaat het om muziekliefhebbers van 35 tot 55 die ze met de campagne willen aanspreken. Het probeert de muziekliefhebbers te bereiken door middel van korte videos waarin musici uit het orkest en bezoekers van een concert vertellen wat een specifiek muziekstuk voor hen zo uniek maakt. Dit concertseizoen (2022/2023) heeft het orkest de serie uitgebreid tot een keuzeserie van zes concerten.  De concerten duren een uur, hebben geen pauze beginnen om 21.00 uur.

Door: Nationale Recreatiegids

Relevante artikelen

Alles van cultuur
    • Cultuur

    Nieuwe uitgestorven dolfijnensoort ontdekt door Natuurhistorisch Museum Rotterdam

    Vandaag om 09:10
    • Cultuur

    Nederlandse musea trekken nog altijd minder bezoekers dan voor coronapandemie

    Gisteren om 09:11

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland