Tweede plek voor Toverland bij verkiezing Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2025
10 juni 2025 om 12:37
< 1 min lezen

Tweede plek voor Toverland bij verkiezing Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2025

Attractiepark Toverland is door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot klantvriendelijkste bedrijf in de leisurebranche. Daar bleef het niet bij: het park eindigde ook als tweede in de algemene ranglijst van bijna 400 bedrijven. Die erkenning komt voort uit het grootste onafhankelijke klantvriendelijkheidsonderzoek van Nederland door MarketResponse, zo meldt Toverland.

Bezoekers zijn vooral te spreken de behulpzame en vriendelijke medewerkers, de goede sfeer en de kindvriendelijkheid van het park. Ook het eten scoort hoog. Bijna de helft van de respondenten gaf Toverland zelfs een 9 of 10 voor gastvrijheid. Marketingmanager Bart Jaspers noemt de uitslag een “geweldige waardering” voor het werk van alle medewerkers. “In Toverland staat het creëren van magische gelukservaringen voorop.”

Eerste deelname

Opvallend is dat Toverland dit jaar voor het eerst meedeed aan de verkiezing. Toch behaalde het park meteen een toppositie. In totaal reikte MarketResponse prijzen uit in negen sectoren en een extra categorie voor goede doelen. De verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bestaat sinds 2007 en is volledig gebaseerd op beoordelingen van consumenten. Bedrijven kunnen zich niet aanmelden, wat de uitslag extra waardevol maakt. Voor de editie van 2025 verzamelden de onderzoekers ruim 116.000 beoordelingen.

Relevante artikelen

Alles van attracties
    • Attracties

    WILDLANDS-serie genomineerd voor Televizier-Ring 2026

    Gisteren om 13:48
    • Attracties

    Chinese Nachtegaal verdwijnt uit Sprookjesbos, nieuwe invulling gepland

    Gisteren om 11:32

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland