Hotelgroep Accor, van o.a. Mövenpick en ibis, splitst merken in twee delen

Door Redactie Nationale recreatiegids
2 min
 De hotelgroep Accor, met onder andere Mövenpick, Sofitel, ibis en Mercure onder zijn vleugels, heeft een reorganisatie aangekondigd. De verschillende hotelmerken zullen in het vervolg worden opgesplitst in twee categorieën: 'Premium, Midscale & Economy’ en ‘Luxury & Lifestyle’. Dit meldt Hospitality Management. 

Met de reorganisatie en herverdeling van de hotels, zal ook de top van Accor worden opgesplitst. Volgens de hotelgroep is de splitsing nodig. Ze geven aan dat ze hierdoor de groei kunnen versnellen, beter ingespeeld kan worden op actuele marktontwikkelingen, de beste service geboden aan haar stakeholders, beter aan de verwachtingen van gasten kan worden voldaan en er beter samengewerkt kan worden met partners. 

Eerste kwartaal

De divisie Premium, Midscale & Economy wordt rond vier regio’s gestructureerd, te weten Amerika, Europa en Noord-Afrika, Midden-Oosten, Afrika, Turkije en Azië/Pacific en China. De divisie Luxury & Lifestyle is gestructureerd rond de vier merkencollecties Raffles & Orient Express, Fairmont, Sofitel MGallery & Emblems en Ennismore. De herstructurering zal plaatsvinden in de loop van het eerste kwartaal van 2023. 

Door: Nationale Recreatiegids