Consumentenbond: Booking.com blijft consumenten misleiden
27 mei 2024 om 10:58
< 1 min lezen

Consumentenbond: Booking.com blijft consumenten misleiden

Booking.com en Agoda.com, allebei onderdeel van Booking, blijven consumenten misleiden als die op hun sites een accommodatie willen boeken. De boekingssites schermen met nepkortingen, laten onvolledige prijzen zien en zetten consumenten onder druk door schaarste te suggereren die er niet is, meldt de Consumentenbond die erop wijst dat Booking in 2020 nog beterschap beloofde op deze punten.

De boekingssites adverteren volgens de Consumentenbond met prijzen zonder daarbij onvermijdelijke belastingen en servicekosten te vermelden. Dat is tegen de regels. Ook schermt Booking.com consequent met schaarste. Dat komt doordat Booking.com niet alleen hotelkamers laat zien, maar ook woonhuizen en appartementen van particulieren die niet het hele jaar beschikbaar zijn. Met alleen hotels, zou het percentage beschikbaarheid echter veel hoger liggen.

Agoda

Ook Agoda beweert dat er minder kamers beschikbaar zijn dan in werkelijkheid het geval is. Verder blijken er aan de laagsteprijsgarantie van Agoda allerlei voorwaarden vast te zitten die niet op de site zijn terug te vinden. En dat ‘gratis annuleren’ soms helemaal niet gratis is. Ook voorgestelde kortingen blijken niet te kloppen.

Relevante artikelen

Alles van accommodaties
    • Accommodaties

    Geen natte voeten meer in duinhuisjes na ingrijpende metamorfose in Egmond

    Vandaag om 09:11
  • figure of justice
    • Accommodaties

    Rechtszaak over mini‑camping in Schalkhaar opnieuw van start

    5 december 2025 om 12:42

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland