23 september 2011 om 12:21
< 1 min lezen

Meest inspirerende merk van Nederland is de Efteling

UTRECHT – Door de Nederlandse consumenten wordt de Efteling als het meest inspirerende merk gezien. Dit is de uitkomst van de Inspirational Image Index ‘11 van Synergie en MindWorld.

Merken moeten op de consument een positieve uitstraling hebben en tastbare voorstellen doen. Inspirerende merken, die zich nu op een goede manier positioneren,  worden hiermee in de toekomst een sterk merk. De crisis biedt de kans voor merken om zich te concentreren op wat wel kan in plaats van wat niet kan.

De onderzoekers van Synergie en MindWorld vroegen een representatief panel van ruim 1.450 mensen wat merken inspirerend maakt en welke merken hierop het hoogst scoren. Het onderzoek leverde 4 pijlers op van inspirerende merken: authenticiteit (visie en optimisme), een track record & innovaties, aantrekkelijke producten en een relatie met de doelgroep.

De letterlijke betekenis van inspiratie is de ‘inademing van lucht of ideeën’. Inspiratie maakt dat ontvangers, meer openstaan voor producten en ervaringen en een positief gevoel overhouden. Op het moment dat dit bevestigd wordt, blijft dit gevoel bestaan. De toekomstige sterke merken zijn waarschijnlijk ook nu het meest inspirerend.

© Nationale Recreatiegids / Marleen Velthuis

Relevante artikelen

Alles van evenementen
    • Evenementen

    Emma Kok kondigt twee extra concerten aan tijdens theatertournee

    Gisteren om 08:39
    • Evenementen

    Koningin Máxima opent veertigste editie Eurosonic Noorderslag

    18 december 2025 om 10:59

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland