23 september 2011 om 11:37
< 1 min lezen

Toeristische trekpleisters Overijssel gaan samenwerken

ZWOLLE – De regionale bureaus voor Toerisme (RBT’s) uit Overijssel hebben een intentieovereenkomst getekend voor een samenwerkingsverband vanaf 2012, zo meldt Pretwerk.

De RBT’s hebben samen een meerjarenplan opgesteld om de positionering te verbeteren van de zes Overijsselse A merken Salland, Vechtdal Overijssel, WaterReijk, Weeribben Wieden, IJsseldelta, Twente en de Hanzesteden aan de IJssel.

De bureaus hebben nu de leiding over de zes toeristische merken en willen met het plan de economie een nieuwe impuls geven door consumentgericht te gaan werken en de ondernemer centraal te stellen.
Gerichte promotie kan een boost betekenen voor het gebied, toerisme en de werkgelegenheid.

De bureaus gaan een nieuwe marketingorganisatie oprichten die verantwoordelijk is voor het neerzetten van de zes Overijsselse merken. Deze kan het gebied als merk branden zonder bemoeienis van de ondernemers, bewoners en lokale overheden, Verder krijgt het als taak de directie, financiën en de administratie te beheren.

De verschillende gebieden kunnen zich hierdoor sterker profileren. Het samenwerkingsverband heeft als doelstelling het aandeel van Overijssel in de Nederlandse Toeristische sector in 2010 te laten stijgen met 7,8 procent en dit door te trekken tot 10 procent in 2015.

© Nationale Recreatiegids / Marleen Velthuis

Relevante artikelen

Alles van evenementen
    • Evenementen

    Emma Kok kondigt twee extra concerten aan tijdens theatertournee

    Gisteren om 08:39
    • Evenementen

    Koningin Máxima opent veertigste editie Eurosonic Noorderslag

    18 december 2025 om 10:59

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland