2 augustus 2011 om 15:52
< 1 min lezen

Kritiek op verkrijgbaarheid NS-abonnementen

Utrecht (Novum) – De nieuwe abonnementen van de NS zijn moeilijk verkrijgbaar. De abonnementen, die sinds maandag verkocht worden, kunnenpas medio volgende maand bij NS-balies worden aangeschaft terwijl de NSwel had toegezegd dat ze daar te koop zouden zijn. Dat stelt reizigersorganisatie Rover.

Rover zegt veel klachten te krijgen van reizigers die een abonnement wilden kopen bij een NS-servicepunt maar met lege handen naar huis moeten, omdat ze nu alleen online of telefonisch verkocht worden. Op internet kopen is bovendien lastig omdat daarvoor een digitale versie van een pasfoto nodig is. Niet veel mensen hebben dat.

Bovendien zou NS-personeel slecht op de hoogte zijn over de nieuwe abonnementen. “Baliemedewerkers komen niet verder dan een verwijzing naar de NS-website.”

De nieuwe abonnementen waren volgens Rover nog niet klaar om ingevoerd te worden. Dat zou blijken uit het feit dat de NS-balies ze nog niet verkopen. Ook de constatering dat ze pas vanaf volgend jaar bijandere vervoerders kunnen worden gebruikt schiet Rover in het verkeerdekeelgat.

Rover heeft de NS gevraagd om opheldering over de slechte bereikbaarheid van de abonnementen.

Door het invoeren van nieuwe abonnementen is het voordeelurenabonnement niet meer verkrijgbaar. De opvolger biedt geen korting meer in de avondspits. De NS zegt daarmee de drukte beter te willen spreiden.

Relevante artikelen

Alles van evenementen
    • Evenementen

    Eurovision in Concert 2026 gaat wel door ondanks dat Nederland niet meedoet

    Gisteren om 10:26
    • Evenementen

    Festival CityProms in Leeuwarden stopt: krijgen financiën niet rond

    Gisteren om 09:11

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland