13 december 2013 om 12:40
< 1 min lezen

Reiziger niet meer van kastje naar muur met klacht

(Novum) - Openbaarvervoerbedrijven handelen voortaan zelf klachten van reizigers over de OV-chipkaart af. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag. Bedrijven als NS, Arriva en Connexxion verwijzen klagers niet meer door naar elkaar of TLS, de beheerder van het chipkaartsysteem.

De vervoerders reageren daarmee op een oproep van de Consumentenbond, de ANWB en reizigersorganisatie Rover. De organisaties wezen er vorige maand op dat er nog steeds veel problemen zijn met de OV-chipkaart, zoals defecte paaltjes, kaarten die het begeven, verwarring rond abonnementen en problemen bij het overstappen. Mensen worden volgens de drie organisaties vaak van het kastje naar de muur gestuurd.

De Consumentenbond, de ANWB en Rover willen één website en één telefoonnummer waar mensen terechtkunnen met alle vragen en klachten over de OV-chipkaart, ongeacht met welke vervoerder wordt gereisd. Zover willen de vervoerders echter niet gaan.

Relevante artikelen

Alles van evenementen
  • brand
    • Accommodaties

    Dodelijke brand op vakantiepark in Woerdense Verlaat

    Vandaag om 09:08
    • Accommodaties

    Toerismesector groeit, maar btw-verhoging remt vooruitzicht

    Gisteren om 10:51

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland