Na Netflix lanceert ook Disney+ goedkoper abonnement met reclame
9 december 2022 om 10:05
< 1 min lezen

Na Netflix lanceert ook Disney+ goedkoper abonnement met reclame

Streamingdienst Disney+ heeft donderdag in navolging van Netflix een goedkoper, door advertenties ondersteund abonnement gelanceerd. Het abonnement is vooralsnog alleen in de Verenigde Staten af te sluiten voor 8 dollar per maand, omgerekend iets meer dan 7 euro.

De abonnees zien tijdens het kijken van de series en films op Disney+ 4 minuten per uur reclame voorbijkomen. Wel stelt het bedrijf strenge regels. Zo mag er geen reclame worden gemaakt voor alcohol en politiek of door concurrenten van de streamingdienst. In totaal zouden zich zo’n honderd adverteerders hebben aangemeld.

Voorbeeld van Netflix

Met het de lancering van het goedkopere abonnement verhoogt Disney+ in de VS de prijzen voor de reclamevrije versie. Deze abonnementhouders gaan 3 dollar meer betalen en zijn nu 11 dollar per maand kwijt.

Netflix kwam begin november al met een goedkoper abonnement, ook ondersteund door reclame. Dit jaar had dat bedrijf te kampen met forse verliezen van abonnees, mede omdat mensen vanwege de hoge inflatie besparen op streamingdiensten.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van cultuur
    • Cultuur

    Nederlandse musea trekken nog altijd minder bezoekers dan voor coronapandemie

    Gisteren om 09:11
    • Cultuur

    Grootmeester van ballet Hans van Manen overleden

    Gisteren om 08:39

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland