15 november 2019 om 15:13
< 1 min lezen

Bijenkorf schrapt banen én dure lichtshow

De Bijenkorf heeft dertig banen geschrapt en een jaarlijkse dure lichtshow in Amsterdam geschrapt. De warenhuisketen zegt zich meer te willen concentreren op digitale ontwikkelingen en andere vernieuwingen en weerspreekt dat sprake is van pure kostenbesparingen.

Volgens een woordvoerder zijn na het vertrek van dertig van de bijna vijfhonderd medewerkers op het kantoor inmiddels ook al “iets meer dan dertig” nieuwe mensen aangenomen met “expertises die passend zijn” binnen de nieuwe koers. De zegsman weersprak niet dat de kosten ook zijn gedaald door de maatregel.

Dat laatste geldt ook voor het schrappen van de jaarlijkse lichtshow Turn on the Lights op De Dam in Amsterdam, naast de bekendste vestiging van De Bijenkorf. Het evenement dat sinds 2008 bestond, trok duizenden mensen en was bedoeld om het begin van de feestmaand december in te luiden. Nu wordt volgens de woordvoerder gekozen voor “meer klantbeleving in alle Bijenkorf-winkels en niet alleen in Amsterdam”.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van ondernemen
    • Ondernemen

    Schulden in recreatiebedrijven vaak problematisch

    Gisteren om 15:50
    • Ondernemen

    Nieuw project stimuleert natuurinclusief ondernemen in Zeeuwse vrijetijdssector

    4 december 2025 om 10:46

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland