2 juli 2019 om 14:58
< 1 min lezen

Theaters en producenten gaan info bundelen

Theaterproducenten en theaters beginnen samen een nieuw Digitaal Informatieplatform Podiumkunsten (DIP). Daarmee hopen ze op den duur een nog breder publiek te bereiken en ook handiger te kunnen programmeren.

Zo kunnen producenten via DIP van elkaar leren: bijvoorbeeld welke voorstelling voor wat voor publiek interessant is en hoe je de belangstellenden bereikt. Ook kan er info worden gevonden die van belang kan zijn voor kwesties op het gebied van bedrijfsvoering. Bovendien kan alle informatie worden opgeslagen, zodat jaren later nog van alles over de geschiedenis van het theater te vinden is.

DIP is een initiatief van de Stichting Digitaal Informatieplatform Podiumkunsten, die vorige maand is opgericht door de Vereniging van Vrije Theaterproducenten (VVTP), de Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten (NAPK) en de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD).

Als komend voorjaar alle ruim 250 leden van de drie brancheverenigingen zijn aangesloten, worden de gegevens van meer dan 24.000 voorstellingen en concerten en ruim 6 miljoen bezoeken in de Nederlandse podiumkunsten bij elkaar gebracht. De website van het platform is al in de lucht.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van cultuur
    • Cultuur

    Rapport adviesbureau: zonder financiële steun haalt Groninger Museum 2027 niet

    Gisteren om 14:47
    • Cultuur

    WILDLANDS-serie genomineerd voor Televizier-Ring 2026

    Gisteren om 13:48

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland