Excuses en geld voor hoteliers die lang wachtten op geld Booking
17 november 2023 om 09:50
< 1 min lezen

Excuses en geld voor hoteliers die lang wachtten op geld Booking

Booking.com is door het stof gegaan tegenover gedupeerde hoteliers en andere verhuurders van vakantieverblijven die maandenlang op hun geld moesten wachten. Door problemen na een systeemupgrade afgelopen zomer kregen veel partners van het oorspronkelijk Nederlandse internetbedrijf lange tijd niet het geld dat hun gasten via de boekingssite hadden betaald. Partners die meer dan 21 dagen hebben moeten wachten op hun geld krijgen deze maand een vergoeding, die begint bij een bedrag van 50 euro.

“We weten dat dit voor sommige van jullie een impact op jullie bedrijf en jullie professionele en privéleven heeft gehad”, schrijft topman Glenn Fogel in een e-mail die op sociale media circuleert. “We weten dat we tekort zijn geschoten en we erkennen dat we veel moeten doen om uw vertrouwen terug te winnen.”

In reacties op de brief in een Facebookgroep van gedupeerden, die 3400 leden telt, reageren sommigen schamper op de hoogte van het bedrag. Het precieze bedrag dat gedupeerde hoteliers krijgen, hangt volgens een woordvoerster van Booking.com af van de duur van de vertraging en de hoogte van het verschuldigde bedrag.

Relevante artikelen

Alles van accommodaties
    • Accommodaties

    Geen natte voeten meer in duinhuisjes na ingrijpende metamorfose in Egmond

    Vandaag om 09:11
  • figure of justice
    • Accommodaties

    Rechtszaak over mini‑camping in Schalkhaar opnieuw van start

    5 december 2025 om 12:42

Aankomende evenementen

02 Jan
Vakantiebeurs Amsterdam
  • Noord-Holland
07 Jan
Va­kan­tie­beurs 2026
  • Overijssel
10 Feb
Recreatie Next Level 2026
  • Zuid-Holland